Trine Grung, en kvise på blogg-Norges rompe?!


Det er ikke ofte jeg blir irritert, men gårsdagens artikkel på VG Nett fikk sinna-Nina til å våkne!

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10100207

Kort fortalt så har altså Trine Grung vært så frekk og kjøpt opp en rekke domenenavn til kjente bloggere. Hun har linket dem opp til sin egne private blogg og dermed økt trafikken sin. Smart gjort tenker kanskje noen. Forkastelig, synes jeg. Dette er jo varemerke til den enkeltes blogger, det er skaperverket til andre, så for pokker hold deg langt unna. Skal hun sitte som en bordellmamma på toppen og håve inn, høste andres frukter? Selv skriver hun i egen blogg at hun ble skikkelig forbanna når hun en dag oppdaget at andre hadde kjøpt opp trinegrung.com. Hun bannet visst høyt, og var glad hun fikk kjøpt det tilbake noen år senere. HALLO Trine, er det noen hjemme?! Du forsøker å redde deg selv ved å si at disse ble kjøpt opp for å åpne et mulig samarbeid med “eierne” på et senere tidspunkt. Hvem vil vel samarbeide med en som starter med å spise en stor bit av deg?

Noen lurer sikkert på hvorfor man ikke bare kjøper opp alle domenene sine med en gang, men det er ikke så enkelt. Det har seg nemlig slik at alle ikke automatisk kan kjøpe seg et no-domene, som kanskje er det hotteste å eie. Da må man nemlig være registrert i Brønnøysundregisteret enten som en organisasjon eller et firma, man må ha et organisasjonsnummer. Selv gjorde jeg vel som de fleste andre. Kjøpte meg det som var mulig, nemlig .com. Stusset litt på at jeg ikke der og da fikk kjøpt .no og .net, men tenkte ikke noe særlig over det. Nå derimot, skjønner jeg jo at det er en råtten verden der ute, så svigerfar som er selvstendig næringsdrivende er herved eier av ninasprelllevende.no og ninasprelllevende.net.

Vet jeg legger ut hodet mitt for hogg nå. Trine og jeg har bodd i samme by og har en rekke felles venner privat, så jeg ber vel opp til dans. Time will show! Jeg føler i alle fall at jeg har fått lettet på trykket, og vet dere hva? Det var deilig!

Hilsen en litt mindre sinna Nina

 

#sinnatagg 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg