Å være mammaen til Paradise Dennis

God morgen!

Etter gårsdagens innlegg ble det litt vanskelig å komme i gang i dag. Er helt overveldet over alle de positive tilbakemeldingene jeg fikk, tusen takk! I dag er det endelig lørdag, hele huset sover, og jeg har benka meg i sofahjørnet med en kopp te og Macén. 

Jeg får stadig spørsmål rundt eldstemannen Dennis. Han var med på Paradise Hotel i fjor, et realityprogram de fleste forbinder med fyll, nakenhet og i verste fall offentlig sex. Vi som foreldre ble bombandert av spørsmål. Hvorfor lot dere han være med på det skvipet der? Hva følte dere når det stod på som verst? Hva tenker dere i ettertid. Ja, det gikk i den duren der. Gi meg styrke!


En dag ringte Dennis meg på jobben. Han spurte om pappaen og jeg hadde planer for kvelden. Han trengte å ha et familieråd, han hadde noe på hjertet. WHAT?! Ble helt stressa der og da, og ba han hoste opp med en gang hva som var på ferde. Men, neida, han ville ta det face to face. De gjenstående timene på jobb fortonet seg som et mareritt. Alt av jævelskap surret rundt i hodet mitt. Skulle han bli pappa? Var han blitt alvorlig syk? Hadde han rotet seg bort i noe kriminelt? Det var ikke akkurat positive ting. Jeg har det nemlig med å tenke det verste, og heller håpe på det beste.

Kvelden kom og vi satt der i spenning. Dennis: “Jeg har blitt plukket ut til å være med på Paradise Hotel”. Pokker, pokker og dobbel pokker! Dere kan tro vi holdt på å dåne der vi satt. Flotte gutten vår, akkurat ferdig med læra og bestått fagprøve med glans. Hele verden lå klar foran hans føtter, men neida, ikke riktig ennå. Jeg må innrømme at det ble en del heftige replikker frem og tilbake, men gutten hadde bestemt seg. Dette ville han være med på og det var ingenting vi kunne si eller gjøre. Fine mannen min var den første som brøyt den kalde isfronten som hadde oppstått. Han så hardt på meg og tilbake på Dennis: “Du er gutten vår og vi skal støtte deg, ferdig snakka!”


Moroklumpen vår tok altså turen til Mexico.

Gutten som alltid har likt å vise seg frem naken. Ville han gjøre det på TV også?

Vi håpte jo på at noen ville falle for disse store blå, så han kanskje slapp billig unna.

Det som forundret meg når det ble kjent at Dennis skulle være med på dette, var at noen venner startet med regelrett mobbing på nettet. Helt ærlig, hva var vitsen med det? For det første så var ikke dette et valg fra vår side, det var ingenting vi kunne gjøre fra eller til. For det andre, så er vel heller ikke dette et program målrettet for vår aldersgruppe? Det er da ikke et program vi trengte å se på? Utrolig skuffende, og de er selvfølgelig ikke våre venner i dag. Litt moro i ettertid å se at Dennis fikk enormt mye positive tilbakemeldinger. Det hadde nok ikke disse trangsynte menneskene sett for seg.


Vi hadde selvfølgelig ønsket at Dennis hadde fulgt drømmen sine på en noe annen måte. At han i dag hadde fast jobb, kanskje offshore eller hadde flyttet til Oslo og eksperimentert der. Selv mener han at han fortsatt er ung og fortsatt har god tid på å bestemme seg. Typisk han. Han tar en dag av gangen, og det eneste vi kan gjøre er å fortsette å elske han. Den flotte sønnen vår 

Kos dere, det er helg! Nina

 

#robinson2013 #ph2012 #reality

5 kommentarer
    1. Jeg satt jo “pal” for å se Paradise jo 🙂 Synes pelle gjorde en fin “figur” og klarte seg bra. Og hallo…de er jo ungdommer.
      Og uansett valgene de tar, så er de faktisk barna våre og vi ønsker jo å støtte og være der for dem om vi kan 😉

    2. Du sa det, de er og blir barna våre. Uansett hva de finner på forblir de det og vi vil aldri gi slipp. Trangsynte folk finner du over alt, tror personlig mye av trangsynheten komme av sjalusi. Kan ikke si at eg hadde vært glad om datteren min eller sønnen hadde dukket opp på TV i paradise hotel. Men det er et valg de tar selv, eneste vi kan gjøre som foreldre e å støtte dem, vi skapte dem og må ta ansvaret for dem til slutten. Uansett hva de finner på så vil vi alltid elske dem.

    3. Dennis var den eneste grunnen til at jeg så på Paradise Hotel 2012, og jeg hylgråt da han røk ut… ♥ Han har smeltet mange pikehjerter med de isblå øynene sine, det er helt sikkert 🙂 ♥

    4. Ingenting mer å si enn bra skrevet! Det er for mange trangsynte mennesker der ute som er bare ute etter å trekke ned andre, si negative ting og presse seg selv opp, men det de ikke vet er at det eneste de gjør er å sette seg selv i et dårlig lys med å være så trangsynt og egoistisk i tankegangen. Stå på! Dennis er nok stolt for å ha en så bra mor som deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg