Det gikk ikke så bra…

God kveld, kjære dere…

Da har jeg fått hjem lille Pippi, med et bein mindre. Det gikk ikke å redde. Yorkéne har ofte dårlig beinbygning, og dette bruddet ville dessverre ikke gro etter tredje operasjon. I to timer i dag kjempet vår flinke dyrlege for henne, men til ingen nytte. Eneste utvei var å amputere.


Det var uhyggelig å få henne i fanget igjen. Såret er nemlig ikke bandasjert, så jeg var livredd for å komme bort i det. Hun peip og var helt utafor, og det hjalp ikke at jeg også begynte å ule. Jeg så nemlig aldri på amputasjon som et alternativ, fikk aldri vendt meg til tanken, men nå som det er gjort, aner jeg ikke hva godt jeg kan gjøre for henne. 


Det er viktig å ta frem et av mine favoritt leveregler nå:”Vi har tross alt vært heldige, for det kunne gått mye verre”! Tross alt så kommer hun jo fortsatt til å være den sprudlende, supersnille hunden vår. Hun er lett på tå, slank og fin, så jeg garanterer at hun skal bli akkurat som før, i alle fall nesten.

Det er helt absurd at man går så inn i en hund. Rundt meg nå, har jeg en venn som kjemper sin viktigste kamp mot kreften, en annen som våker over sin datter på sykehuset og en pappa som ikke lenger mottar livstegn fra sin datter. Livet er urettferdig for dem, ikke oss, vi klarer oss fint ♥

Klem Nina

#hund #yorkshire #terrier

7 kommentarer
    1. Ikke alltid man kan sette perspektiver opp mot hverandre. Du har det grusomt når stakkers vofsen din har ett bein mindre, mens de andre kjemper sin kamp mot kreft m.m
      Alle har det like vondt og jeg oversedner en go varm klem til både deg og lille vakre vovven <3

    2. Huff… Stakkars liten! Men heldige henne som har deg!
      Det er bra du er positiv, og det vil hjelpe henne også…
      Ønsker deg og henne masse lykke til!:)

    3. Stakkar lille Pippi 🙁 Det var et trist utfall, men som du sier…det kunne godt så mye verre. Og som ninaoglivet sier, det er vanskelig å sette perspektivene opp mot hverandre. Sender en varm klem til dere og Pippi. Håper hun vil klare seg fint på tre ben 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg