Vi har startet vårt eventyr!

God morgen, fininger!

Ja, da er vi faktisk oppe og hopper allerede. Ferdig dusja og snart klare for å stelle oss i kø foran et av de store teltene her på Oktoberfestivalen i München. For når man ikke har reservert seg bordplass minst 6 mnd i forveien, ja da har man nubbesjangs. Da må man tidlig på plass og forsøke å karre til seg en av de få bordene som er uten reservasjon, ca 20% i hvert telt.

Dagen i går var magisk. Gjengen møttes som sagt på Sola flyplass tidlig, og selvfølgelig ble det øllebøll på allemann allerede der. Etter en kort mellomlanding i København, hvor vi fikk knaska i oss litt pølse og drukket enda mere av det brune, gikk turen videre til Tyskland. Flyturen ble sponset av noen koselige bergensere som hadde med seg enda mere av det flytende, og selvfølgelig fikk vi supplert oss med merøl før vi tok toget inn til byen. Vi var kun 5 minutter på hotellet, som forøvrig ligger midt i smørøyet, før vi kasta i oss noe KFC. Deretter gikk vi selvsagt på den største turistsmellen, og shoppa alt av kjoler og Lederhosen hos første og beste “gangstatype”. Pytt, pytt, vi kan uansett ikke bruke for mye tid på tull. Let the Oktoberfestival begin asap!


På flyet til München gikk alt pent og pyntelig for seg…vel nesten. Hu mor har senka skuldrene og han far har tatt frem glimtet i øyet, what a hunk!

Jeg hadde ennå ikke fått skaffa meg veske som matchet kjolen, så da tok jeg ikke med meg kameraet. Fikk derfor ikke tatt noen særlig fine bilder med mobilen, men fra nå av blir det andre! Gutta-boys var så fine i går forresten!


For et yrende liv! Karuseller og folk så langt øyet rakk!

Gedigne de der glassa altså, men jeg klarte det!


Jeg fikk se! De hadde INGENTING under, buhuuuuuu!


Mat må vi ha!


Jeg elsker deg, ja!


Kanskje ikke den perfekte nattmaten, men måtte bare ha den!


Hatten valgte Bjørn Erik til Griffin-tårnet!

Nå har jeg 10 min på meg før vi skal treffe de andre. 8:30, sharp! Vi kaster ikke bort tiden på å sove, det er sikkert og visst!

Snakkes, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#oktoberfestivalen #lederhosen #munchen

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg