Tredje dag med pure fun!

 

Ojojoj, detta er tidlig!

Litt om dagen i går som var helt fantastisk!

Stod opp med fuglene, men det var til ingen nytte å stå og skrape på inngangen til Hard Rock Cafe her i München. De åpnet ikke før kl 11. Sorgen var forøvrig kortvarig når vi fant ut at et av byens eldste bryggerier lå rett over gata. Hofbräuhaus Bryggeri fra 1589 ble en god start på dagen. Litt nostalgisk å sitte der i den enorme ølhallen å vite at det var her de kongelig fikk øllet sitt levert fra. Maten måtte vi derfor vente litt med…


Synes jo egentlig det er litt av ei turistfelle og alltid havne her på HRC, men man vet hva man får, de leverer.


Deretter leverte vi gutta i barnehagen, på puben altså, mens vi jentene tok oss en sjapp shoppingrunde.


Helt utrolig hvor glade man kan bli av å bære rundt på fullstappa handleposer. Alle var meget fornøyde med dagens fangst. Tror det var deilig for gutta å få litt alenetid også. 


Så var det hjem til en kattevask og rett tilbake til festivalområde. Gjett om dette smakte godt? Minte meg om rabarbra med masse sukker på…jammi!


Flere som likte det søta ja!


Ehhhh, godt med überlange pølser også!


Noe friskt og iskaldt i glasset til en forandring. Godt å få en pause fra all øllen.


Tror aldri jeg har opplevd å være på tivoli uten unger før…bør oppleves av alle!


Ølkranene stengte kl 22, helt perfekt! Deilig å stoppe moroa når man er på topp! Det er tross alt en dag i morgen også.


Der Polizei gleder seg over at det kun er en dag igjen av festivalen. Dritsure på oss overglade feststemte som stjeler til oss bilder i ny og ne.


Vi avsluttet kvelden med stil…eller i alle fall på en meget morsom måte. Full dunkdunk musikk i en glorete neoanfarget sykkeltaxi som hele tiden skiftet farge. 


Salikatt så gøy! Lo hele veien hjem. 

Nå har de andre dratt hjem mens Bjørn Erik og jeg er grytidlig oppe for å stå i kø igjen. Vi vil inn i et av de gigantiske ølteltene, for det er toppen av alt her nede. Håper vi får det til. Flink han derre mannen min, ordner som regel det meste ♥

Klem Nina

 

#oktoberfestivalen

4 kommentarer
    1. ha, ha.. Det ser kjempe gøy ut ! Fine du og fine mannen din 🙂 Dykk ser so glade ut!! Trur oktoberfesten er noko som må vurderast til neste år. Kanskje eg må bruke det neste året på å prøve og venne meg til øl. Mannen min hadde blitt heilt ute av seg av kjærleik og elska meg endå meir om eg inviterte han med dit 🙂 det hadde vore kult.. Kanskje det skal vere mi hemmeligheit til neste år: Eg elskar jo pølser med brød, ketchup og sennep veldig mykje. Det hjelper jo kanskje litt 🙂 Kos dykk vidare !

    2. karenmarenmette: Åhhhh, tenk for en gave det hadde vært! Er jo ingen øldrikker selv, vokser i munnen av og til. Mange av teltene hadde vin i tillegg, så er man tidlig ute om morningen, ja da kan man være heldig å få plass der. Var veldig greit å reise flere også. Når noen blir litt slitne, ja da har man andre å “lene” seg på:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg