Yes! Done!

 

Fyttikatta som jeg har gleda meg til at denne dagen skal komme. Operasjonen var vellykka, I’am still alive!

Har ligget på oppvåkning i fem timer nå og fått fire doser deilig smertestillende. Har vært livredd for å sovne og våkne til smerter, så dere kan tro jeg har telt luftehullene i takplatene mange ganger. Servicen på Colusseum Klinikken har vært upåklagelig. Fantastisk søte sykepleiere har stått på hode for meg hver bidige gang jeg har trengt dem.

Legen min Baardsen har vært hos meg to ganger og forklart meg alt med teskje. MR bildene var i utgangspunktet litt grumsete så jeg var litt spent på hva han egentlig ville finne. Gikk inn via halsen. Dyttet vekk spiserøret, ganske utrolig egentlig. Nå kan jeg slappe av for han fikk gjort akkurat det han ønsket. Mellom 4 og 5 nakkevirvel har han fjernet bein som har vokst seg stort ned i nervebanen, samtidig som han har fått på plass en kloss for å stive av. Mellom 6 og 7 virvel har han også operert inn en kloss, jeg er så glad for at alt gikk som planlagt.

Jeg spurte hva årsaken kan ha vært. Hvorfor har ting blitt så ille, for han mente disse slitasjene ikke burda ha oppstått før om flere tiår, men det hadde han ingen god forklaring på. Sabla skummelt altså.

Nå begynner den store utfordringen! Seks uker med total ro. Herrejemini, hvordan er det mulig?! Seks uker! Sist jeg var hos legen og planla dette sa han tre uker, som jeg synes var lenge nok, men nå har han dobla det, phuuuuuu. Ikke se opp, ned eller til siden…holde meg helt i ro ja. Gi meg styrke!

Min kjære skulle dratt offshore i morgen, men det går jo ikke. Trist sånn før jul, men dette var umulig å planlegge annerledes. Får se på det som årets beste julegave, kan ikke klage nå.

Nå har Pippi og jeg funnet sofakroken. Her skal vi leve og her skal vi bo i mange, mange dager nå. Deilig å være hjemme, føler på meg at dette er begynnelsen på noe nytt og godt.

Klem Nina

5 kommentarer
    1. Lykke, lykke til 🙂 Blir vel masse artig blogging på deg no framover då 🙂 det gledar eg meg til ! Alltid artig å lese det du skriv, viser, fortel om.. God bedring so lenge !

    2. Du er tøff du Nina. Håper rekonvalensen går bra og at helsa blir bra etter dette, det fortjener du. Jeg har selv hatt to operasjoner på Colosseum og de er som du sier bare kjempe flotte der 🙂 Mange goe klemmer til deg vennen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg