Gir du av deg selv?

 

I tillegg til å være aktiv på blogg.no har jeg vel vært inne på Facebook hver bidige dag siden jeg åpnet profilen min i mai 2007. Herregud, kan folk si hånlig. De mener jeg bruker alt for mye tid på dette og de synes ikke det er verdt å gjøre det samme. De tar frem den der ovenifra og ned holdningen og gjør en stor greie av at de er så travle og vil vie dagene sine til langt mere spennende ting. De sier det ikke interesserer dem å følge med på hva alle andre gjør eller sier. Selvfølgelig, for all del dere, det må folk få lov å bestemme selv. Det er jo trist hvis de på liv og død synes de kaster bort tiden sin på dette, mens sånne som meg elsker å holde kontakt med alle og i tillegg knytte nye bekjentskaper og dele historier.

Det som forundrer meg litt er at når det passer den “hvilende” Facebook bruker å be om hjelp, ja da forlanger de at man skal stille opp asap. Jeg har venner som plutselig er på hugget hver bidige dag i flere uker og ber meg stemme frem Lano-ungen, fotball laget til barnebarnet eller lignende ting. Andre vil selge boligen sin, ha hjelp til å leie leilighet eller selge doruller. Er jeg plutselig god nok da? Og ja, jeg biter på jeg. Det koster meg nemlig ingenting å hjelpe til med et enkelt klikk. Det tar meg 1 sekund, men burde ikke det gå begge veier? I alle fall av og til? Husk, min ferie og min unge, mine sutremeldinger eller kommentarer betyr like mye for meg som dine gjør for deg, eller hur?

Det jeg også synes er noe speseielt er at folk ikke gratulerer hverandre med dagen. Alle synes det er hyggelig med en liten hilsen, gjør de ikke? Men hvorfor ikke alltid gi en gratulasjon tilbake. Jeg gratulerer alle mine Facebook venner med dagen, skulle bare mangle. Synes det er koselig jeg, og det koster meg ikke en kalori. Så kan jo de som ikke liker det, argumentere med at de kanskje har for mange venner til å rekke over alle, eller at de igjen ikke har tid.

Æresord, jeg bruker faktisk ikke så lang tid på disse sosiale mediene. Jeg har lagt meg opp rutiner, som gjør at jeg skummer over på nullkommaniks. Å blogge tar mye lenger tid, men pga helsa kan jeg ikke sitte lenge av gangen. Max en time om dagen, med pauser innimellom.  Det er helt nødvendig for å ikke gi ris til egen bak. Og tro det eller ei, jeg har ikke all verdens tid å ta av jeg heller. Her hjemme er det til tider en karusell å hoppe på fra morran til kveld.

Nå er det sikkert mange som synes jeg høres ut som den “likes” hora. Hvis du ikke deler og liker alt jeg legger ut, ja da er du ikke venn nok eller god nok i mine øyne. Det er absolutt ikke det jeg er ute etter eller det jeg mener. Jeg har full forståelse for at alle ikke er som meg, så åpen og utadvendt, som liker å dele alt mellom himmel og jord. Ville bare si at jeg kanskje synes noen av dere skyter dere selv i foten ved å plutselig våkne opp av dvale og vil at vi andre skal gi bånn gass når dere selv ikke gidder å gi noe tilbake en eneste gang. Må få lov å stusse litt på det vel?

Men dere, over til noe mye mer koselig! Vil få takke alle dere trofaste lesere som bidrar stort til at jeg vil fortsette å skrive og dele enn så lenge. Normalt ligger jeg på omkring 600-1000 faste lesere hver bidige dag, og jeg bøyer meg i støvet. Er så himla takknemlig. Omtrent en gang i uka, er jeg blant de 3 mest leste bloggerne for de av oss som skriver som er over 40 år. Da er det reine juleaften her hjemme, kan nesten ikke forstå at det er sant. Det ser selvfølgelig veldig mye bedere ut på statistikken når jeg popper opp siden med oss over 40 år, men jeg er uansett utrolig happy.


Det skal mye arbeid til for å havne her hver bidige i dag, men som her må det da være lov til å sole seg i resultatet med nesten 7000 lesere på en dag. Jeg tillater meg i alle fall det!

Det er en sable vill verden der ute. Tenk, noen bloggere har over 40.000 lesere hver bidige dag. Det kan nok få drømme om, helt sykt. 

Nå er det kvelden dere. Får besøk av fineste Linda. Har ikke sett henne på lenge så nå skal snakketøyet få kjørt seg!

Kos dere videre, klem Nina

 

9 kommentarer
    1. gratulerer, Kan ikke du legge meg til som venn slik at jeg kan følge oppdateringene dine lettere (dersom ikke vi er venner allerede) ?

    2. MErkelig det der assa. Har også hørt fra folk, at jeg stadig er på face m.m – men åssen vet de det? Jo fordi de er der hele tiden selv. Men har aldri noen oppdatteringer og snokeleser alle andre… ARrrg 🙂
      Selv er jeg innom ja, men ikke 24/7.
      Og grattis 🙂

    3. ninaoglivet: Hahaha , du har helt rett. Ofte når jeg treffer folk og skal fortelle dem ting så sier de at det trenger jeg ikke å fortelle for det har de allerede lest. To minutter før står de og sier at de aldri har tid til å gå på Facebook, står og ser litt ned på meg på en måte…spesielt!

    4. Høyrer litt det same 🙂 men får også mykje positivt. Delar både fagartiklar, helse, kosthaldnings-mat-følelses-livsordstoff på Facebook. Mest positiv tilbakemelding.. I gjennomsnitt tjue som likar på alle mine innlegg. Er ikkje endå so poppis på blogg. Men skriv mest for min eigen del på blogg.
      Fantastisk flotte resultat du har på hovudlistene til blogg.no. Har lagt merke til det lenge. Gratulerer med det! Veldig fortjent !! Klem og godnatt no 🙂

    5. Takk for at du deler, og takk for at det finnes flere av oss som faktisk liker å dele av oss selv. Den sosiale webverden og verden forøvrig haddde blitt kjedelig uten sånne som oss. 😉
      Jeg følger deg, liker det du gjør og kommenterer så ofte jeg kan.
      Klem og god bedring videre. 🙂

    6. Anita Thomas: Ja, det må vel være lov å være utadvendt og vill holde kontakten med folk uten at folk gang på gang skal fortelle meg hvor travle og opptatt de er til å holde på med slikt tull?

      Vi kjører på videre vi Anita!

      Klem

    7. Hei på deg sjønne Nina sprell levende er bare sa takknemlig for at jeg får følge deg både her og på fjesbokå, du er en fantastisk positiv person eg e kjempe glae at eg he blitt kjent me deg, stå på å skriv de like eg 🙂
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg