Forandring fryder!

 God kveld, godtfolk!

Jeg har lenge hatt lyst på en forandring i den åpne løsningen vår bestående av kjøkken, spisestue og stua vår. Har en nokså enkel stil, uten særlig mye krimskrams, men for å ikke gjøre det for kaldt har jeg lagt inn rødt for å friske opp. For mange år siden kjøpte vi derfor et rødt glassbord til spisestua, noe jeg har blitt temmlig lei av i det siste. Begynner faktisk å bli litt lei av rødt generelt…

Så lenge ting er funksjonelt, synes ikke husbonden ting bør byttes ut, så jeg trodde jeg skulle se langt etter nytt bord i nær fremtid. Så var vi nylig heldig å få hjelp fra annet hold, og visp så var drømmen en realitet. Litt morsomt å saumfare overalt etter det perfekte bordet, og ende opp med Ikea, igjen…Det er jo typisk å få penger til nytt bord, og så er det det rimligste som faller best i smak, selv om enn har budsjett til et mye dyrere. Men er det ikke fint? Bjurstad heter det forresten.


Her er to innleggsplater lagt i og da blir det hele 260cm langt. Jeg forsøker å overtale Bjørn Erik til å kjøpe 2-4 stoler til for å ha på lur til større selskap, men akkurat i dag er han ikke til å rikke. Men må prøve å få han på gli, for det er jo så kjekt å ha mange like stoler.


Åhhh, nå gleder jeg meg til å pynte til fest! Så mye enklere med hvitt enn rødt bord. Med det røde ble jeg helt låst i kun å bruke hvitt til, men nå kan jeg være litt “gæærn” og begi meg ut på nye fargevarianter.

Vips, så er de to ekstra innleggsplatene lagt inn under selve bordplaten, og det blir akkurat passe til vår hverdag med vår lille familie.


Til daglig, vil jeg ha det stående slik, 175cm langt. 


Det røde glassbordet med de sorte stolene har allerede fått en ny famile å glede. Hvis du lurer på hvordan vi ellers har det her hjemme hos oss, så må du gjerne titte innom dette eldre innlegget HER.

Åhhh, så deilig det er med noe nytt. Budsjettet holdt til ny induksjonsplate også, så akkurat nå i denne stund hører jeg en del FY ord fra kjøkkenet. Alt går visst ikke helt etter planen. Tror jeg holder meg borte en stund til. Ordner seg som regel til slutt. Så flink han derre handyhunkén min ♥

Så takknemlig for snille svigerforeldre som har sponset, tuuuuusen takk! 

Nå er det leggetid for snuppeline, Mille. 

Ha en god kveld, klem Nina

 

#Interiør

 

14 kommentarer
    1. Kor kjekt å sjå litt korleis dykk har det 🙂 Eg har også delt litt interiør, stemningar idag.. Morsomt å dele litt slikt innimellom.. Må kike innom det gamle innlegget også:) FIne begge løsningane, men ser kva du meinar med kvitt.. Utfordring å halde kvitt reint kanskje, men finns jo so enormt mange kule voksdukar-plastdukar også no. GJennomsiktige også som eg faktisk har kikka på: Har sjølv eike-spisebord, som er litt skjørt, so har tenkt på gjennomsiktig plastduk slik at eika syns gjennom, når vi har besøk av tantebarn og ellers små barn som grisar.. Takk for titten. Ha ein fortsatt fin mandagskveld, Nina !!

    2. karenmarenmette: Blir litt mer personlig når man åpner hjemmet sitt sånn for andre. Man byr på seg selv mer intimt. Må nok få meg ny voksduk nå, for det er her ungene gjør lekser. Synd å dekke det til, men føler jeg må ta vare på det. Mye fint å få kjøpt også da:-)
      Ønsker deg en fin og ny spennende dag!

    3. Det ble veldig fint! Enklere med hvitt, for da er det jo mulig å pynte med hvem farge man vil. Men jammen var det røde bordet kult da 😀 Heldige deg med så snille svigerforeldre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg