God helg!

Da var det freddan jo!

En skulle nesten ikke tro at jeg som går hjemme med nyoperert nakke bryr meg så mye om det er helg eller ikke. Jeg kan love dere at den blir satt pris på allikevel! Når Pelle og Mille kommer hjem fra skolen siste dagen i uka, skapes det en fin stemning. En etterlengta ro og den er like kjærkommen hver bidige uke. Vi skal ingenting i dag, og tror ikke det kommer noen på besøk heller (selv om alle er velkomne), så jeg regner med at det blir stille og rolig filmtitting med god mat.

I morgen deriomt får vi besøk av Nikolina, årets deltager i Robinson. Jeg skal møte henne for første gang, og gleder meg etter alt det fine Bjørn Erik har fortalt om henne. Hun skal være med oss på årets Halloweenfest, så nå skal jeg sette meg ned og bruke litt tid på noen små justeringer av drakten jeg skal ha på, for den må være tipp topp. Åhhh, som jeg gleder meg, selv om jeg sikkert er nødt til å sitte i et hjørnet slik at ingen kan komme bort i meg og den dumme nakken min. Uansett dere, heller det enn å bli hjemme, for jeg kan ikke gå glipp av det…for sjekk HER, det er hit jeg skal, hjælp!

Men tilbake til gårsdagen, Halloweenkvelden til Mille og Bjørn Erik. De forsvant jo i kveldinga og kom tilbake snaue to timer etterpå. Selv om de på langt nær var ferdig med runden sin, måtte de avslutte. Mille hadde nemlig da klart å fylle opp hele bøtta si til randen, og var altså så fornøyd. Hun var helt i ekstase når hun ramla inn døra. Hadde møtt på mange skumle fyrer og det må jo nevnes at hun faktisk er ganske så redd selv. Hun turde ikke en gang å se seg selv i speilet, for DET var skrekk og gru det! Hun lurte på om hun heller kunne tegne sin egne maske å gå med den, for hun likte så absolutt ikke den jeg hadde kjøpt…


Bjørn Erik og jeg måtte tvinge av henne drakten, nektet, livredd for at kvelden skulle gå mot slutten. Sammen gikk vi gjennom det hun hadde fått og alt falt i god jord. Hun fikk deretter velge seg ut ti ting før leggetid, resten får hun på lørdag, neste lørdag og neste lørdag der igjen, herregud, hun fikk jo så mye! Har også gjemt det så storebror og faren ikke begynner å hugge innpå.


Når kvelden hadde roet seg fikk jeg besøk av to venninner fra Randaberg, Monica og Lene. Vi har nemlig en stor forkjærlighet for ostefondue, og treffes så ofte vi kan for å overspise oss på det.


Foretrekker å bruke Tine Taffel tomat ost. Varmes opp med et par-tre dl. vann og litt hvitvin, hvitløk og pepper. Må oppleves, helt jammijammi!


Dypper paprika og loffbiter i osten. Druene spiser vi som snacks innimellom. Dette er en gammel oppskrift jeg har fått av mammaen min, og tenk, jeg har faktisk klart å slite ut to fondue sett allerede. Dette er derfor mitt tredje, men nå er det slutt på å varme den opp med rødsprit. Det er slutt med å gå på Jernia og få stygge blikk når de henter den fram under disken eller på bakrommet, for nå har jeg fått meg elektrisk.


Fikk nydelige blomster av jentene, fikk skravla og letta hjertene våre for hverandre. All osten ble spist opp, to stk., så dere kan tro magen min fikk kjørt seg i natt. Vi lærer aldri, spiser til vi ligger og hiver etter pusten i hvert vårt hjørne i sofaen.

Da ønsker jeg dere en riktig god helg. Slapp av og lad batteriene.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#halloween

5 kommentarer

Siste innlegg