Herliga London! Tusen takk!

 

Jøss, for et engasjement! La ut følgende etterlysning i går, se HER, på Facebook sidene “Strikking”, “Strikkesida” og “Ekte-Restegarn-Strikking/Hekling”. Det var tydelig ikke bare jeg som falt for denne nydelige ponchoen med hette. Folk tok helt av og sendte meg den ene oppskriften etter den andre som var sånn nogenlunde lik. Men selve den på bilde, var som sunket under jorden.

Kom ganske fort frem til at dette antagelig måtte være en genser utenfor våre landegrenser. Men så i dag fikk jeg napp! Ei ved navn Line fant den, som kjøpegenser i Frankrike. Tror i alle fall det er Frankrike. Den var på salg, men de skulle likevel ha rundt 1500,- for den. Var ikke lagervare og jeg ble usikker på størrelsen, om den kanskje ble for kort. Her fantes det flere bilder av den, så nå håper jeg min flinke mamma klarer å finne på noe. 


Veldig usikker på hullene foran, lommene. Er redd for å bli hengende i dem, hva synes dere?


Synes jeg skylder dere alle en stor takk for alle tilbakemeldingene. Snakk om å være en samla strikkenasjon! Føler jeg legger stort press på min kjære mamma nå, men jeg som ikke har peiling på strikking er bare glad for det jeg får.

Bare en liten ting til. Har dere noen gode råd om hvilken garntype som bør brukes her? Kjekt om den kan lages på et budsjett som er en brøkdel av kjøpegenseren, det hadde vært toppen!

Tusen takk alle sammen!

Klem Nina

 

7 kommentarer
    1. Den genseren så skikkelig god ut 🙂 Angående garn – litt usikker på hvilken pinnestørrelse som er brukt der, men bl.a Nille har noe veldig deilig alpakka garn til ca 30 kroner nøste. Evt. brukt to tråder hvis pinnestørrelsen er mer enn 3,5-4. Har selv brukt dette garnet til votter og luer og synes det er så mykt og godt.
      Lykke til med prosjektet! 🙂

    2. Kjempefin Nina! Jeg hadde brukt dobbelt alpakka garn på denne med pinne nr. 5 eller 5,5.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg