Må ha det…

Ho, ho, ho, kjære dere!

Ja, da var det snart kvelden, og gjett hva jeg skal kose meg med? Julehefter! Hvert år fyller vi opp lesekroken vår med årets nye. Jeg er livredd for å ikke få tak i favorittene, men fikk hanka inn de fleste i dag. Tegneserieskaperen til “Lunch”, Børge Lund er faktisk naboen min, så her på øya vår blir det heftet revet bort fra hyllene på nullkommaniks. Jeg skal selvfølgelig få tak i de gamle slagerne “Knoll og Tott” og “Stomperud”også , men det haster ikke. Lenge til jul ennå!


Jeg elsker tegneserier, men tror nok mannen min drar dette enda lengre enn meg. Halve loftet består nemlig av esker med årevis av samling. Jeg får ikke ta de med meg på bruktmarkedet, for kjærleiken til dem er stor.

Jeg har forøvrig akkurat hatt en lang samtale med mamma som akkurat har kommet hjem fra sykehuset til bessen. De vekker han opp med gjevne mellomrom, men så lenge de ikke kan fjerne slangen han har i halsen ennå, får han fred mellom øktene. De forsøkte å fjerne den i dag, men han har litt veske i lungene, mye slim han ikke selv klarer å hoste opp. Derfor måtte den i igjen. Mamma fikk sett han inn i øynene en liten stund i dag, fortalt han at mange tenker på han, og da kom det noen tårer. Merker vi alle puster ut nå, og gleder oss over alle de små fremskrittene. Regner ikke med at bessen kommer i år og leser julehefter, men nå vet vi i alle fall at det er en stor sjanse for at vi får oppleve jul i sammen igjen ♥


Nå blir det julepøsler til middag. Endelig var de å finne i butikken. Deretter blir det mange timer med lesing i sofakroken.

Klem Nina

 

#julen #julehefter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg