Ingen jul uten!

 

Det blir ingen jul uten Gabbas, det er snickersogtwist! Har bodd her i Stavanger i 25 år nå og et besøk i den gode gamle slakterbutikken er et “must”.

Søvn er for tiden oppskrytt, så hvorfor ikke være der når det åpner kl. 09 i dag, tenkte jeg. Men det tenkte visstnok mange andre med meg. Var der 5 min etter åpningstid og da var det allerede 27 før meg i køen. Pytt, pytt, hva gjør vel det. Helt greit å ha god tid til å tenkte over hva man vil ha.


Folk må ha stått i kø på utsiden før jeg kom, tror jeg.


Det er altså så mye digg her!


Deilig å ha medisterfarsen i hus, finnes ikke bedre. Er så gullgode de damene som jobber der. Gir råd om absolutt alt: “Denne bør du steke opp i morgen, egg i den vet du”. Jada, jada, det skal jeg nok få ordnet.


Dere kan tro det gikk varmt for seg på bakrommet! Moro å se de samme “voksne” damene år etter år bak disken. De er så travle, men har allikevel tid til å spøke og le samt ønske deg god jul.


Hvis ønskelig fjernes beina fra ribba og den rutes. Dette kan de!

Helt greit å stå å vente litt. Stemningen er god og jeg har ikke dårlig tid.


Trenger faktisk ikke å lage mye selv, her får du tak i alt og det er garantert hjemmelaga.


Litt grønt må man også ha.

En time senere var dagens shopping-gjøremål unnagjort. Tok med ferske baguetter hjem til Mille og Pelle, for det er jo på tide å prøvesmake det deilige pålegget. 

Ha en fin lørdag, klem Nina

 

#Julen #Julemat #Husmoren #gabbas

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg