Deilig morgenstund…

God morgen, kjære lesere!

Da var jeg hjemme igjen etter å ha kjørt tante Lene på toget. Heiv på meg dunfrakken over pysjen og kjørte av sted. På vei tilbake så jeg at slakterbutikken Idsøe var åpen og tenkte at, shit au, de har sikkert noe som frister som jeg ennå ikke har klart å pressa inn i det allerede overfylte kjøleskapet. Det hadde de! Kom hjem med deilige oster og roastbeef. 

Må le litt da! Der stod jeg udusja i pysjen med alle de fine fruene i byen. Men, men de er så selvsentrerte at de ofret meg ikke en tanke…håper jeg 🙂

Vel hjemme, tok jeg en tur med Pippi, fortsatt i pysjen. Rakk akkurat hjem før haggel og regn satte i gang. Nå blafrer det i stearinlys i hele stua og jeg pusler omkring. Eldstemannen Dennis skal jobbe i morgen, men kommer hjem i dag for å sove over. Derfor har jeg bestemt, så sant det ikke blir finvær og mulighet for en spasertur, at vi ikke skal ut av dørene før til middagsbesøk 2. juledag. Pleier å gå i kirken julaften, men vi skal heller nyte en lang frokost med Dennis og han skal få åpne pakker før han må dra. Deretter blir det Donald Duck og vennene hans. Har ikke sett tegneseriesnuttene på over 20 år. Har aldri passet inn i tidsskjemaet, men endelig blir det en mulighet for det.

Nå skal Pippi vaskes, men først litt ydmykelse…



Den obligatoriske julehilsen fra jobben til Bjørn Erik har ankommet. Merker jeg savner han massemasse, men han har det nok verre stakkars. Jeg har tross alt våre fine unger rundt meg ♥


Nå må jeg forresten sette i gang den leteaksjonen. Aner ikke hvor jeg har lagt posen med filmer og snop til julestrømpene. Sånn er det når man planlegger lang tid i forveien. Har sikkert lagt det på en lur plass.

Håper dere alle har funnet roen nå. Nyt hverandre og disse deilige dagene vi har foran oss.

Klem Nina

 

#yorkshireterrier

7 kommentarer
    1. God morgen! Håper du og dine får en fin julefeiring! Tiltross for at både mann og elstemann ikke er hjemme imorgen! Sender dere gode, varme tanker! Riktig God Jul! Juleklem sendes fra Trondheim! xxx

    2. Høres ut som en fin morgenstund 🙂 Ha en fin fin kveld i dag og fin juleaften. Trudde ikke at utestedene var åpen på juleaften jeg,trudde at folk var hjemme med sine 🙂 Men blir sikkert en fin juleaften til eldstemann og dere 🙂 klem 🙂

    3. siljepia: Ja, vi har kost oss, med litt småsysler innimellom. Ferdig med siste innpakking nå. Så nå skal pysjen av 🙂
      Det er dessverre mange som er helt alene i jula og så derfor er puben åpen. Greit at Dennis jobber sånn at de som har små barn kan være hjemme <3
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg