Skuldrene er senket og dagen nytes…

 

Dagen er godt i gang nå, men vi er akkurat ferdig med en sein brunsj. Sitter nå og nyter roen og hører på ungene som plundrer rundt med sitt. Vi skal ikke ut å farte i dag heller, kun nyte hverandre.

Ser tilbake på en noe annerledes juleaften i går, men det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet. Var tross alt bare ungene og jeg. Litt engstelig for om jeg klarte å fylle alle tomrommene. Uansett, før klokka var 12 i går hadde vi skypet med han far offshore, mommo og bessen i Oslo, samt mor, far (farmor, farfar) og tante Lene på Fevik. Åhhh ja, må jo ikke glemme fine Kristin til Dennis også da! Helt utrolig hvor fantastisk det er med all den nymotens greier som gjør dette mulig. Ble ikke så ensomt allikevel da.

For føste gang i sitt liv fikk Mille sett Donald Duck og vennene hans, og det syntes jeg var på tide. Ingen stress, ikke noe å ta hensyn til, bare “go with the flow-feeling”. Det var deilig for oss alle å rusle rundt i pysjen, ferdig dusja så klart. Samtidig hadde jeg full kontroll på det som skjedde på kjøkkenet. Men hallo, hvor vanskelig er det å lage middag til fire stykker da? Piece of cake!


I god tradisjons tro var jeg akkurat tidsnok ferdig slik at vi kunne sette oss til bords kl. 17.


Mille syntes dagen i går gikk så sakte! Kan ikke skjønne det…Førstemann til å sette seg, og ville helst hive i seg maten på nullkommaniks.

Jeg var så glad for at Dennis ikke skulle begynne på jobben så tidlig som først antatt. Ingen hadde plass til dessert, og jeg ville ikke stå på kjøkkenet å rydde og vaske. Ville nyte alle barna mine fullt ut og legge til side det som var uviktig. Det var deilig å få begynne med pakkene tidlig syntes de.



Gutta har alltid ønsker når det nærmer seg jul. De fleste ble nok innfridd, men det var nok en gave som ikke stod på ønskelista men som allikevel ble satt stor pris på. Pappa´n offshore insisterte på at gaven skulle “lekes” litt med.




Pelle skal ut å reise ja! Til Manchester. Endelig er det hans tur til å se yndlingslaget spille ♥

Flere som gleder seg til å reise… 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=

Kjørte Dennis på jobb, og når jeg kom hjem så det altså sånn ut. Shit au, maten hadde jeg rydda inn i kjøleskapet, og i morges hadde jeg nye krefter og føyk rundt med sopelina.


Synes nesten denne dagen er bittelitt bedre enn juleaften. Stressnivået til ungene har sunket og vi har tid til å se nøye gjennom gavene og leke sammen. I morgen og tredje juledag er vi bedt i middag, så da er det lov å ta det helt easy i hele dag.

Kos dere videre, klem Nina

 

2 kommentarer
    1. Sjønne Mille, for en glede 🙂 får helt tårer i øynene jeg <3 Tenker det var noen andre og som var fornøyde 🙂 Så bra at dere hadde en fin julekveld tross alt, det er viktig å gjøre det beste ut av det - ikke alltid vi kan styre alt. Vi måtte også ta en aen variant av julefeiringen, delvis på sykehus, mendet gikk bra og alle var fornøyde 🙂 En fortsatt fin jul vennen 🙂

    2. Randi Elisabeth: Det ble en fin kveld. Fokuserte på at ungene skulle ha det supert og det hadde de. Bare kos.
      Godt for pasienten å ha besøk da. Viktig å spre glede rundt seg i disse juletider…eller så ofte man kan:-)
      Fortsatt finfin jul til dere alle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg