Holy malony, nå er vi i gang!

 

Jeg kan virkelig skrive under på at denne langhelgen er viet Mille og alle hennes ønsker. Gleden var derfor stor når vi fikk beskjed om at bassenget på  Clarion Hotel Royal Christiania  var i funksjon igjen. Siden vi bor midt i byens shoppingmekka var vi derfor ikke seine med å kjøpe hver vår badedrakt i går, måtte jo benytte oss av dette tilbudet.

Mille som har Sotos syndrom, et overvekstsyndrom, er alltid sliten etter en lang dag. Det tar på å være en 8 åring med en kroppshøyde til en 13-14 åring. Men når hun kommer i vann, ja, da blir alle bekymringer lagt til side. Hun har aldri vært redd for det våte element, og er overlykkelig hver gang hun får sjansen på å prøve det ut. Hun er kjempeflink til å svømme, føler seg så lett og fri.

Var derfor bare å hive på seg badekåpene, og sjekke ut forholda!





Det er egentlig litt merkelig å befinne seg midt i Oslo-gryta, og plutselig ha et basseng helt for seg selv, så stille og rolig. Vi nøt det, men jeg må innrømme at det var litt av en kamp å få henne opp igjen. Selv etter å ha lekt i to timer, ble hun aldri ferdig. Vi hadde “hoppende tikken”, “hinkende tikken, “rompe tikken”, “Supermann goes wild” og “Ariel redder verden”, men frøkna ville ha mer. 

Til slutt fikk jeg lokket henne opp mot at hun skulle få bade på rommet også. Vi har jo det nydelige badekaret, så hvorfor ikke? Hun så ut som den sviska når all vannaktivitet var over.

Hele ettermiddagen og kvelden tilbrakte vi på Grefsen, hjemme hos min mamma og stefar. Det var så godt å få klemme på dem igjen. Etter det som hendte på slutten av året i fjor, trodde vi ikke vi skulle få se “bessen” igjen. Han var blitt mye tynnere, men så absolutt på bedringens vei. Vi koste oss med masse snop mens vi så på Norske Talenter. En flott dag ble det!

Nå venter jeg på at min venninne Vibeke skal komme å hente meg. I dag blir det venninnedag fra morgen til kveld. Først skal hun og jeg på noe hemmelig som jeg må få komme tilbake til senere. Deretter skal jeg møte en bunch med spreke jenter. Åhhh, gleder meg! Noen av dem har jeg ikke sett på årevis.

Ønsker dere alle en finfin lørdag!

Klem Nina

 

#clarionroyalchristiania #sotos

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg