Så fint, atte!

Tata da daaaaa! Da var prosjekt “male seng” ferdig! Den er nå hvit i steden for i bøkefinér. Jeg spurte Bjørn Erik, malermesteren sjøl, hva han syntes, men fikk et typisk mannesvar i retur “sover like bra jeg, merker ikke noe forskjell”. Blæææ, hadde vel egentlig ikke venta meg noe annet.

Det prosjektet startet for noen dager siden, når vi igjen meldte oss på “Bruktmarkedet”. I april skal jeg altså ha egen stand og selge unna en del ting og tang for en billig penge og jeg gruer meg noe helt forferdelig til å ta fatt på loftet og begynner derfor som vanlig på alle de andre stedene.

“Få orden under senga”, var et godt valg, eller var det egentlig det? Fyttikatta så jæ…. ekkelt! Hvor ofte er man egentlig under der og rydder? Aldri! Det var stappfullt med støv og for det meste helt ubrukelige ting. Vel, jeg fant en haug av de høyt elskede treskoparene min, og det var jo vel og bra, men ellers ÆSJ!

Det var bare å brette opp armene, og begynne og det var da jeg fikk den “glimrende” idéen om å male senga hvit. Jeg maler ikke, men klarte altså å få overtalt husbonden. Det blei så fint atte, og ikke minst reint! 

Nye rimelige nattbord ble prikken over i-en.




Dere kan tro det er orden i tresko til´na mor nå!



Slik så det ut før. Sjekk all dritten under senga, æsj, æsj og dobbelt æsj!




Frem med salmiakken, FÅ DET VASKA!

Endelig har jeg hele oversikten. Jeg fylte fire sånne oppbevaringsposer kun med tresko i alle farger og varianter.



Han far bidro også med noen lure knep. Aliexpress, made in China, er ikke alltid så dumt allikevel.




Vi har tilbragt to døgn på madrasser i stua om natta, og dere kan tro det har vært koselig. Akkurat som i gode gamle dager, da vi bodde på Kampen i Oslo.



Det ble en tur på dynga i dag, med en del ubrukelige ting. I tillegg sitter jeg med en hel kasse med helt greie ting som kan selges på Bruktmarkedet. Helt genialt. Godt med alt som er gjort!

Ønsker dere en fortsatt fin kveld!

Klem Nina

 

#fåorden #fådetrydda #tresko

2 kommentarer
    1. Rene “boden”under senga deres…hihi – Hvitt, rent og pent nå 🙂 Har vært med på det bruktmarkedet tidligere jeg og, bra tiltak, kos og sosialt
      Stilige de treskoene dine, hvor får man fatt i dem ?
      Mvh

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg