Hanatrappene suger!

Halloen!

Ja, nå kan dere tro jeg ser ut som en sprengt tomat i toppen. Føler meg sånn også! 

For ikke lenge siden ga en venninne meg et treningstips: “Løp Hanatrappene”. Hanatrappene ligger i Sandnes, nabobyen til Stavanger, så hvorfor ikke prøve ut det der, tenkte jeg. Jeg dro selvfølgelig med meg min bedre halvdel og turkamerat Bjørn Erik. Stakkaren fikk ikke en gang spist frokost før han måtte til pers i dag. 

Jeg var litt usikker på om vi kunne ta med oss Pippi. Hun er nemlig ikke særlig glad i trapper etter at hun måtte amputere det ene beinet, men vi tok sjansen. Ut i fra bildene på nettet, var dette “snille” trapper, og det stemte. Hun var supergira hele veien, og elsket å få være med. Løp opp og ned som en jojo, stod aldri stille.

Jeg derimot, trodde jeg skulle dø! Begynte så fint med lett jogging, som viste seg å være lite smart, for halvveis oppe traff vogntoget meg. Det smalt så inni granskauen hardt, jeg trodde hjertet skulle hoppe ut. Bjørn Erik derimot peste forbi meg, og klarte å dra meg med videre opp, uten stopp. Herrejemeni, så deilig det var å nå toppen, bittelitt spyklar vel og merke.

Egentlig så er ikke dette så lang strekning, men med den dårlige formen jeg er i nå, røska det godt i kroppen. Siden nakkeoperasjonen i oktober har jeg gått opp 6 kg, og det blir bare helt feil, merker jeg. Har allerede tatt av to av dem igjen, men resten skal av i en fei. Litt smålei av å gå runden rundt øya her, trengte noe nytt, så dette kommer jeg til å gjøre flere ganger. Kanskje jeg klarer å løpe opp hele skiten i ett strekk en dag?! Det må jo være målet….kremt.

Det kjennes i hvert fall deilig ut nå. Jeg har fått tilbake pusten, selv om det tok litt tid. Må også få nevne at vi tok trappene ikke bare en gang men to, og neste gang skal vi legge på en runde til. Må bare få opp formen litt først.

Hva synes dere om den ny treningsbuksa mi da? Kjøpte den rett og slett fordi jeg trengte inspirasjon, og spreke farger gir meg det. Bjørn Erik derimot, synes den var helt for jæ….. Men, men, han om det. Den funka for meg i alle fall.






Hjelpedumeg! Den fine buksa mi, er plutselig ikke like fin nå. Jeg digger serien “Morran og Tobias”, men veit ikke helt om “morran” og jeg bør ha samme bukse 😂

Hadde jeg bodd i Sandnes, så hadde nok dette blitt mitt treningsforum fra nå av. Utrolig bra alternativ til oss som ikke liker å gå på helsestudioer.

Klem fra nytrent glad Nina

 

#hanatrappene #trening #utetrening

15 kommentarer
    1. Hvor er de buksene fra???? Må ha!!!!!!
      Du er også fantastisk flott:) og treningsbuksa var helt rå! Kan bare føle på meg hvor enormt de kommer til å hjelpe på motivasjonen;)

    2. Flink du er og takk for info om disse trappene 🙂
      Jeg er ei som bare går i sort, grått osv…men du har gitt inspirasjon til å prøve ut småplagg / sko i knallfarger – SÅ, hvor fikk du fatt i den stilige thigtsen ?? Takk takk

    3. Tusen takk for svar:-) Fant den på kappahl, men der ser den fryktelig blass ut i fargene:-( er bildene mye redigert eller er den skikkelig knallfarget på ordentlig?

    4. Ok, men er den knallfarget eller mer pastell i virkeligheten? Skulle ebstille den men ble så i tvil ettersom den på nettsia til kappahl ser mer pastell ut…:(

    5. Yey..fikk tak i treningsleggingens i går – hehe gleder meg til å sjokkere i den….Mange takk for tipset Nina 🙂

    6. Hanatrappene er favoritt her i huset, nedover 😀
      Vi bor 5 minutt unna, så vi går endel der. Går, ikke løper..
      Tøff du er som løp opp de 😀
      Tøffe bukser også, hvor ha du kjøpt de ?
      Vi går Tjukkasturer rundt Stokkelandsvannet i Sandnes mandag til tosdag kl. 19.. Kom og gå hvis du vil 😀

    7. Hilde: De spreke buksene kjøper du på Kappahl 🙂
      Jeg klarte ikke å løpe de hele veien opp, trodde faktisk jeg skulle dø et lite øyeblikk der….
      Jeg pleier å gå rett etter at ungene har gått på skolen. Deilig å være ferdig med trimmen før kl 10 🙂

    8. Jeg holder på å dø bare ved å gå oppover 😀
      Trener på EVO på morgenen og går somregel tur i 10-11 tiden de dagene været tillater det 🙂
      Skikkelig deilig å gå ja 😀

    9. hehe ler godt for meg selv når jeg leser innlegget ditt,bra beskrevet 😉 SKal ut og gå dem selv no med en veninne,to dem noen ganger ifjor og vet at jeg kommer til å daue hehe..Men,som du skriver,det er den beste treningen ever! Jeg er så “heldig”og bor i Sandnes,så målsettingen er å ta dem et par ganger iløpet av sommeren.Ha en fin fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg