Lenge leve impulsiviteten!

Da var Kingston i boks! Byen 16 km sørvest for selve London sentrum, som mine venner og jeg har blitt så glad i. Vi velger altså heller å bo her i denne lille perlen, i stedet for å bo midt i selve London. Rett og slett fordi den er så sjarmerende med sine små gågater, og du finner de samme butikkene og pubene her som “in det big city”. Så hvorfor gidde å slite seg ut i storbyen, når du heller kan rusle rundt her, i vakre omgivelser og i et tempo som er langt mer behageligere? 

Turene til Kingston startet med at jeg grein meg til å få være med en kollega på jobben, som hadde reist dit i over ti år. Hun og hennes venner har etterhvert også blitt mine venner, og nå har vi altså hatt mange flotte turer dit i sammen. De første gangene var det kun oss jentene, men nå har mannfolka også fått lov til å henge seg på. Jeg har til og med dratt med meg ungene mine hit, noe som ble en skikkelig slager.

Byen ligger ved Themsen som yrer av liv. Vi ble selvfølgelig frista til å ta en tur med en elvebåt der, og vi storkoste oss. Det er jo helt fjernt og ukjent for oss at folk faktisk bor i disse båtene langs elva, men jøss så fredfylt og bekymringsløst det ser ut.

Nå har vi altså bestilt tur igjen. Vi må derimot vente helt til desember, men det er det verdt å vente på. Da frir vi til besteforeldre om monetas og shopper julegaver, så alt av kofferter buler. Vi har selvagt allerede bestilt en ekstra kolli med til hjemveien, både til han far og meg.

Jeg ser ikke bort i fra at det blir en liten togtur til selve London sentrum mens vi er der. Da blir det å besøke Camden Market, som jeg forguder. Da sørger jeg for å være skikkelig skrubbsulten på forhånd, slik at jeg kan få smakt på alle delikatessene i matbodene. Her shopper vi nips, t-skjorter og smykker i bøtter og lass samt besøker den sykeste butikken ever, Cyberdog. Jeg kan egentlig ikke fatte at jeg kjøpte buksene mine der før. Husker jeg synes de var dødsråe.

Her er et litte knippe minner, fra noen av turene våre til vakre Kingston, sant det frister?




Det er faktisk dronninga sjøl som eier alle svanene i England, so don´t touch!





Løøøøøve Camden!


Cyberdog, so crazy!

Fine fargerike Monica!


Mille og Pelle var ganske så fascinert av at folk faktisk bor året rundt på disse elvebåtene.





Halve moroa er jo å glede seg masse til å reise på forhånd. Kjempelenge til, men med flybilletter og hotell i boks så må det da være lov til å sitre bittelitt. Gutta er med denne gangen også, handleposepasserne våre.

Håper dere har en fin søndag.

Klem Nina

 

 

#kingston #London #utpåtur

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg