Vi har vært med på en trillingfødsel…

For en dag og for en opplevelse!

I går spurte jeg dere om lov å få besøke en gård. En gård med sauer og gjerne lam som akkurat har sett dagens lys. Tenk at jeg skulle få sånn en god respons av dere på dette. Til slutt satt jeg faktisk igjen med hele fire gårder å velge mellom, helt fantastisk, folk er greie altså. 

Ikke visste vi hva dagen ville bringe, men at byassene skulle få oppleve trillingfødsel i 3D, på veeeeeldig nært hold, var helt utenkelig. 

Verdens koseligste par møtte oss, og makan til gjestfrie folk skal du leite lenge etter. De tok oss først med inn til kopplamma. Helledussen, er det mulig å bli søtere? De var plassert i gamlehuset, på et rosa soverom, akkurat passe nusselig til slike skjønnaser. Her kunne egentlig ungene blitt hele dagen, de kunne nok flytta inn, og det forstår jeg godt. 

Jeg tror nok ikke ungene angra på at de ble med inn i fjøset, for akkurat i  det vi kom inn dørene der, var det fødsel på gang. For en jobb! Stakkars sauemor måtte ha hjelp, for det første lammet var neimen ikke samarbeidsvillig. Det stod bom fast, og ville ikke rikke seg. Etter mye om og men, kom det ut til slutt, men dessverre var det dødfødt. Småjentene våre synes selvsagt dette var fryktelig leit. Brutalt og absolutt ikke det de hadde forventa seg. De synes det var trist og leit for mora, så det var godt hun hadde to spreke gutter til inni i den store magen sin. Det endte på en måte godt allikevel. 

Simone og jeg var i ekstase. Dette var stort. Jeg er dypt takknemlige, og ikke minst ydmyk over å få være med på så kloss hold. På denne gården er det garantert godt å leve, både for folk og fe. 









Jeg tviler på at det er mange sauebønder som sover noe særlig for tiden. De bor nok i fjøset og passer på at alt står bra til. Det er tøffe tak når det står på som verst og helt nødvendig å hjelpe til der det trengs.

Igjen, helt fantastisk at vi fikk lov å være med på dette, tusen takk!

Nå har jeg fått bestis tante Tonje hjem fra Miami. Gjett om vi skal skravle i kveld da, og se masse gode filmer, gledings…

Håper dere har hatt en fin helg, klem Nina

 

#lamming #pågård #venner #familie #barn

1 kommentar
    1. Så fint dere har hatt det, tenker Mille syntes det var spennende med fødsel!!!! Husker jeg gjorde det samme med Bjørn Erik og Lene da de vae små…… Lenge siden jeg har ringt, prøver imorgen…… Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg