Amerikansk fotball, hot, hot, hot!

For en dag vi hadde i går dere! Sol inne, sol ute, sol i hjertet, sol i sinnet – sooooool, bare sol!

I går var vi altså i farta fra morgen til kveld, og mesteparten av tiden holdt vi oss utendørs. Startet med amerikansk fotball, deretter fyrte vi opp grillen for så å avsluttet dagen med å teste ut dansefoten på byen.

Var helt merkelig å bare være Bjørn Erik og meg som gjorde oss klare til kamp, for som regel pakker vi hele bilen fordi ungene er med. I går var det altså bare Pippi å ta hensyn til. Litt kaos ble det en stakket stund, når vi nærmet oss Lura stadion og Pippi ikke var å se i bilen. Ingen husket å ha tatt henne med, fordi vi er så vant til at hun dilter etter i skyggen min. Så når vi ikke så henne i baksetet, ble i alle fall jeg litt stressa og amper. Planen var å sette av Bjørn Erik og dra hjem igjen å hente henne, men akkurat i det vi parkerte hørte vi gladpipingen hennes. Hun setter alltid pris på at bilen stopper og har sin egen måte å si i fra på. Aner ikke hvor hun hadde gjemt seg, men stemningen letta i alle fall betraktelig.

Grugledet meg til kampen i går. Våre gutter Lura Bulls skulle altså møte Vålerenga Trolls, og jeg må innrømme at minnene fra tidligere kamper er særdeles dårlige. Den gang Bjørn Erik selv spilte og møtte dem, ble vi skambanka. Nå derimot er det tydligvis helt andre tider, en helt ny generasjon spillere. Selv om Vålerenga Trolls hadde flere spiller, hadde de ikke nubbesjans. Allerede etter få minutter gjorde Trolls en kjemetabbe som overlot ballen til Lura. Poengene hangla derfor inn tidlig. Salikatt så moro!

Store og små storkoste seg på tribunen. Gamlegutta satt på rekke og rad og snakket om gamledager. Da var nemlig taklingene hardere og blåmerkene og skrubbsåra myyyyyye større. 



















Lura Bulls vant lett denne gangen, 35-14. Godt at sesongen er i gang igjen, merker jeg har savna det. Gleder meg allerede det til neste kamp. Da kommer Vikings på besøk, Oslo´s vestkantlag. Aldri hatt noe sans for dem, så håper Lura knuser dem.

Nei, nå må jeg komme meg ut på verandaen. Snuppeline Mille har kommet hjem, og er klar for kos.

Skrives seinere, for som sagt ble det jo fest med noen av gutta etterpå.

Tjobing, Nina

 

#lurabulls #americanfootball #amerikanskfotball

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg