Spektakulær MGP fest!

Ja, da var det dagen derpå, og det merkes på hele kroppen!

Sist jeg så på klokka før vi la oss i natt stod den på 04:22, så jeg må si meg rimelig fornøyd med utnyttelsen av dagen. I nesten 10 timer har vi altså holdt på å feire årets store begivenhet, så det er nok ikke bare jeg som tar det litt roligere i dag.

Det er helt utrolig flott at Melodi Grand Prix har blusset sånn opp i popularitet igjen, jeg digger det. Jeg har alltid vært ihuga fan, men nå er jeg tydeligvis ikke aleine lenger. Vi var hele 29 stykker samlet til fest i går. Ikledd gull og glitter, poppet vi sjampisflasker i fleng. Alle hadde dessuten med seg hver sin matrett, så jeg tror faktisk jeg spiste på et eller annet fra jeg kom til jeg gikk.

Fine Anders hadde med seg sin obligatoriske “Tallet i glasset” leken sin, slushmaskinen var på plass, Ranveig hadde på seg glitterjakka si og Silvia hadde løsvipper med roser på. Alt som før, alt i skjønneste orden.

Vi kjørte egen poengtavle med kategoriene; Låt, Show, PB (pulbar…kremt, sorry mamma for språket), Antrekk, Glam faktor, og Innlevelse. Sluttresultatet ble ikke helt det samme som folkets. Av en eller annen merkelig grunn kom Polen på første plass, Østerrike på andre og Russland på tredje. Tja, mon tro hvorfor Polen scoret så høyt? Kan det være pga kategoriene Show, PB, Antrekk og Innlevelse? Stemningen stod i taket når jentene inntok scenen. Det tok helt av. Til og med Bjørn Erik, titta innom fra verandaen da og trakk på smilebåndet. Lurer på hvordan de kom fram til den koreografien?!

At Østerrike vant, kom vel ikke akkurat som en bombe. Galskapen lenge leve! Gurimalla så inni hampen morsomt. Det er ikke rart folk lar seg rive med. Tror neppe låten kommer til å bli en slager, men hva gjør vel det. Dette er øyeblikket hele verden kommer til å huske for evig og alltid. Særlig dramaet under poengfordelingen; “OMG, Peace and love, Thank you, Bless you all, I love you, osv”. Jeg var faktisk litt redd for at Conchita skulle få hjerteattakk der et øyeblikk.

Det ble i alle fall en morsom fest og jeg fikk til og med klint litt og danset med husbonden, og det er ikke hverdagskost! 



































Hjelpedumeg, når jeg ser gjennom alle de 260 bildene fra i går, skulle en tro hangoveren burde ha gjort seg mer merkbar i dag, men neida. Det går faktisk bra, formen er stigende.

Jeg må forrestenfå takke Simone og Brede som igjen har klart det. Klart å skape tidenes fest. Dere er gull´goe!

Klem Nina

 

 

#MGP #MGP2014

8 kommentarer
    1. Så flinke dere er til å lage skikkelig gjennomført fest, imponerer stadig. Ser virkelig gøy ut 🙂 Jeg har vel ikke sett en MGP sending siden…..ja gudene vet :O men ser jo at i en slik setting hadde det vært gøy.

    2. Hei Nina og Poppe . Tusen takk for i går !!! Utrolig flott blogg du har Nia og for noen nydelige bilder !!! Store klemmer fra oss på Jåttå 🙂

    3. hahaha mye blinkskudd her Nina 🙂 faaaantastisk 🙂 takk for igår og gleder meg allerede til neste års grand PRIX 🙂

    4. Ååååhhh, så kjekt dere hadde det 🙂
      Takk for at du har tatt så mange kjekke bilder, så eg fekk se ka eg gikk glipp av 🙂
      Stille sterkt te neste år 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg