En spesiell dag…

God kveld kjære dere.

Jeg er ikke helt at jeg er ferdig med gårsdagen. Det ble en meget spesiell dag, på flere måter. Det var nesten som å være med på en liten eventyrreise med snuppeline Mille og Pippi. Det å nemlig få oppleve 17. mai på tandem-sykkelen, var utrolig kjekt. Oss tre på en evig reise, med noen koselige stopp innimellom for å lade batteriet.

Samtidig, på veien hjem igjen, måtte jeg ringe politiet fra Bybrua. En ung dame så meget bortkommen ut, og jeg trodde hun skulle hoppe. Jeg prøvde å få kontakt med henne ved å synge å hoie med Mille når vi syklet forbi, men den gang ei. Var livredd for at hun skulle gjøre noe dumt når jeg stoppet for å gå tilbake til henne, så jeg ringte heller etter hjelp. Det tok ikke lange tiden før politiet kom, selv om det føltes ut som en evighet. De fikk fort situasjonen under kontroll. Det kan ikke være bare bare å ha et sånn tungsinn på slike dager. Alle er pynta til fest og feirer sammen med familie og venner, men dessverre så er det ikke alle som er så heldige.

Der og da holdt jeg hodet kaldt, men innerst inne var jeg livredd, ikke minst for hvordan Mille ville takle dette. Mille er Mille, og hun tok det faktisk med knusende ro. Hun har konkludert det hele med at den unge damen ikke hadde solen i sitt hjerte den dagen. Fine jentungen min, hjertesukk.

Vel avgårde på sykkelen igjen, fikk jeg ringt venner og familie. Det var godt å få snakket om det. Fikk tatt meg en dusj, hvilt litt og så tok vi turen hjem til Simone og Brede. Der var vi hele 16 stk. til bords som ventet i spenning på en meget viktig samtale, og den kom til slutt. Eller det kom en mms, med et bilde av en bitteliten pikehånd. En ny verdensborger kom til verden, og da kom det noen tårer fra den stolte farmoren.

I dag har det forresten tikket inn noen flotte bilder som venner av meg har tatt. Jeg vil gjerne få dele dem med dere, samt noen flere jeg selv har tatt 🇳🇴


Det var helt utrolig å høre fuglekvitter fra fuglekassa her. Jeg hadde så lyst til å ta en titt inni, men fornuften seiret. Jeg fikk nøye meg med å se foreldrene fly inn og ut med larver i nebbet. En travel tid…


Tankefull Pippi. Foto: Jarle Strønstad

Fornøyd Mille-mor. Foto: Jarle Strønstad






Very tasteful!



 Pippi på “rømmen”. Foto: Jarle Strønsstad

En minnerik dag…

Klem Nina

 

#nasjonaldagen #17mai #tandemsykkel #familietid

3 kommentarer
    1. Hei, hei, Nina og Mille!
      Dere føk forbi oss på sykkelen i går, etter at barnetoget var ferdig. For et fargerikt og friskt syn!! Agate ropte “HEI MILLE”, og jeg så at du prøvde å snu deg for å se hvem som ropte, men ikke så lett i den farten dere hadde ned Pedersgata 😄
      Klem og vel overstått 17. mai-feiring fra Lill og Agate Levie.

    2. Lill Teigen: Hahaha, ja hun koste seg godt som midtpunktet foran på sykkelen i går. Så stolt over å ha ansvaret for Pippi som lå i kurven foran. Vi var heldige også, strømmen på batteriet varte akkurat hjem også, litt nervepirrende.
      Håper dere også hadde en gin dag, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg