Finanskrisa råder…

God kveld, kjære lesere!

Ja, da var det nok med strand for i dag. Ikke det at jeg ikke hadde klart å være der til sola går ned, men ungene foretrekker et par timer i bassenget før kveldstid. 

I dag har vi vært og sjekket ut forholdene her, og mye har skjedd siden sist vi var her for ni år siden. Nesten halvparten av alle restaurantene og butikkene er lagt ned. Finanskrisa gjør seg synlig på hvert eneste gatehjørnet. Utrolig trist, og nok en gang føler jeg meg priviligert som bor i Norge. Vår kjære Stella med sin flotte familierestaurant er borte, og det er ikke vanskelig å gjette seg til hva som har skjedd med det nye huset hun bygde. Det kommer kjente hit fra Norge om noen få dager, og jeg regner med at de kan oppdatere oss mer om hva som har skjedd med våre gamle kjære venner.

Selv om hele den lille landsbyen bærer preg av trangere tider, er det fortsatt litt liv her. Dette er paradiset til Athernerne. De kommer i hopetall i helgene, så i morgen blir det fest. Det er lite turisme her utenom grekerne, og det er vel  akkurat det vi elsker med dette stedet. Det er forresten så utrolig koselig å gå rundt om på det lille hotelleområde vårt med kameraet og knipse vilt. Sjarmerende ♥







Nei, da får jeg vel legge vekk Macén og hente frem boka mi. Rekker nok en time til med lesing før sola går ned.

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Klem Nina 

2 kommentarer
    1. God helg til deg og! 🙂 håper du har hatt en fin dag! hadde vore kosleg om du tokk deg en tur innom og fortalte din mening i mitt siste innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg