Triangel mysteriumet…

Hei igjen, turisten her!

Rett over oss, her vi bor på Egina ligger Afaia-tempelet. Et imponerede byggverk fra ca. 500 år før Kristus. Er ikke det sprøtt?! Når vi omtrent bodde i huler i Norge, vel litt overdrevet, så fantes det noen übersmarte folk med de mest avanserte byggeteknikkene innabords. Ikke nok med det. Det viser seg at Afaia- tempelet, vakre Akropolis i Athen og Poseidon tempelet på Sounoin ligger i en perkekft triangel sett fra himmelen. Hvordan er det mulig?! De hadde ikke instrumenter til å kunne måle ut slike plasseringer og planlegge byggingen der på den tiden…tror vi da. Men kan det være tilfeldigheter? Neppe! 

Jeg blir helt stum av slik historikk, stum av beundring. Selv om Bjørn Erik og jeg har vært og besøkt disse stedene før, flere ganger, får jeg alltid lyst til å stikke innom en ekstra tur. Det å rusle rundt blant disse urgamle ruinene og tenke på at folk gikk rundt her for 2500 år siden og tilba gudinnen Afaia, datteren til Zevz, er “breathtaking”. Snuppeline Mille synes også slikt er interessant, så Bjørn Erik og jeg drasser henne med oss på alt vi kommer over. 








Nok en kjekk utflukt, med de fine folka mine ♥ Øya her er liten, men sammen klarer vi alltid å finne på noe.

Ønsker dere alle en fortsatt god kveld, og goooooood helg!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg