Hva ble med hjem fra Athen?

God kveld kjære lesere ♥

Jeg får ikke sagt det nok ganger, GUD så deilig det er med raskt nettverk igjen!

Nå svimer jeg rundt fra koffert til koffert og pakker ut de rareste ting fra ferien vår i Hellas. Noen lurer sikkert på om jeg fant noe kjekt i Athen den siste dagen, men steike så dårlig jeg var på den shoppingen! Vi sendte til og med ungene hjem i taxi etter endt Akropolis tur, og hadde derfor all verdens tid for oss selv, men neida dere ler når dere får se hva jeg hadde med meg hjem.

Det var to ting jeg falt for. To kjempe harry greier. Det ene det hotteste hotte, nemlig sånn dyppe tærne i brei neglelakkfjernerbeholder. Helt lik det nye som kom i fjor til fingrene. Veit dere hva jeg mener? Du putter altså tåa inn i en svamplignende våt greie og tatatatataaaaaa fjernes all neglelakken på nullkommaniks, helt genialt!

Det andre jeg fikk tak i har jeg aldri sett før, men alle grekere har det, for alle grekere røyer…rullings. Det gjør mammaen min også, og derfor måtte jeg selvfølgelig ha tak i det. En egen lommebok med plass til Rizla papiret og tobakken. Døds harry, men så kult at den måtte bli med meg hjem. Skal pålegge min mamma å bruke den i steden for å slenge Petterøen opp på bordet hver gang hun skal ha seg en sig. Thihiiii, jeg regner med at hun kommer til å le godt når hun ser den 🙂

Siste Gyros måltid var perfekto!


Var litt stressa der et øyeblikk når vi sendte slitne unger aleine hjem i drosje tilbake til hotellet. Ok, nå er Pelle snart 18 år, og ble hoppende glad når han heller fikk lov å se TV og komme seg på nett etter to uker i sølibat, men jeg fæla skikkelig i de ti minuttene det tok før han ringte meg og sa de var kommet vel fram.

Det var kjempe koselig å rusle hånd i hånd gjennom et mylder av småbutikker i trange handlegater i Plaka. Gamlebyen er så sjarmerende, særlig med sine mange små restauranter. 



Sjekk ut tobakklommeboka da! Nå kan mammaen min flotte seg når hun røyker…

Nå har jeg aldri røyka selv, aldri vært noe stor fan av det i det hele tatt, men hadde jeg gjort det så skulle jeg så absolutt hatt meg en sånn.





Tå-kuppet mitt! Det rare var at jeg og Lena satt ute på Agia Marina og ønsket det fantes noe som var like flott til tærne som til hendene, og jaggu fant jeg det…


For ei som liker å ta bilder av alt mellom himmel og jord var Plaka´s handlegater helt magiske å traske i. Men når det er sagt så er det nok siste gang vi besøker selve byen. Den er overfolket, møkkete, og det lurer små farer overalt. Det er greit for meg som har en mann som ser ut som en gangster gorilla ved min side, men jeg hadde neppe følt meg høy i hatten med venninner eller helt alene. Selgerne bombanderte de som ikke hadde egen bodyguard som meg, og til og med jeg ble litt sliten av å være årvåken hele tiden på alt som skjedde rundt oss. 

Vi skal selvfølgelig tilbake til Hellas en gang, men er nok ferdig med Athen…

Ønsker dere alle en riktig god helg! 

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg