Stolrompedansing langs Akerselva…

God fantastisk Oslo-morning!

Nå har Bjørn Erik og jeg hatt en lang deilig gourmet lunsj på Scandic Vulkan Hotell. Det smakte fortreffelig etter en skikkelig hangle kveld i går. Ikke trodde vi at vi skulle finne energi godt nok til å rusle ut en tur for å ta oss en nattpils, men joda, ble full rulle det.

Vi kom fram til mamma på Grefsen rundt klokka elleve, og vi var altså så slitne etter å ha kjørt i ett strekk fra Stavanger. Snille mamma stod klar med deilige klemmer og ikke minst hjemmelaga pizza. Jammi, jammi! Bjørn Erik var etterhvert veldig klar for å komme seg ned til Maridalen og innlosjere oss på hotellet for deretter å finne senga, men det hadde jo ikke denne frøkna her noe lyst til. Fikk lokka han med meg, og det tok ikke lange tiden før smilet hans var på plass.

Kom oss rett inn på utestedet Blaa, en råkul plass langs Akerselva. Der slo dunkdunk disco 80 talls grooven mot oss. Ikke Bjørn Erik sin favoritt, men jeg elsker det! Jeg var på vrikkestadiet med en gang, mens han far fant seg en sitteplass. MEN plutselig så jeg at han satt der å digga musikken, tok han så til de grader på fersken! Han nekta, mente han klødde seg i rompa på den måten. Blæææ, snakk om å være redd for å vise at han faktisk liker å danse. Eller, han drev med sittedansing! Stolrompedansing! Fine mannen min, fra da av gikk det bare en vei…nemlig oppover!

Rusla hjem de hundre meterne til hotellet i fire tiden…små tispy, glade og fornøyde. I mamma sin aller nyeste strikkekreasjon. Er ikke den nye ponchoen min bare helt nydelig?! Fine mammaen min, hun er gullflink ♥














Nå skal han far og jeg rusle en tur ned i Møllergata i et ærend. Deretter blir det hockeykamp!

Ønsker dere alle en finfin lørdag!

Klem Nina

 

#scandic 

5 kommentarer
    1. Åå Scandic vulkan er favoritthotellet mitt:) Skal snart reise til Oslo igjen med jobben, og det blir Vulkan igjen:)

    2. Herlig !!!!! Deiliiig å ramle på fyllla innimellom.. Kor flinke dykk er å gjere slikt. Det er god følelse.. Ofte då det blir kjekkast. Når det ikkje er planlagt.. Kanskje dykk må hive dykk nedom Rådhusplassen og få med eit lite glimt av Matstreif-festivalen. Gå innom kusina mi på GODE GREIER-standen og få ein deilig hylleblomst-slush for voksne, i sola 🙂 kanskje vi plutseleg støter på kvarandre, veit du 🙂 Kos dykk og ha ei kjempe fin Oslohelg !!
      (elska ponchoen, kunne verkeleg tenkt meg ein slik. Er det lov å spørre kor det finns oppskrift til den? )

    3. karenmarenmette: Heihei, ja så deilig det er å være litt impulsive. Den ene drar opp den andre.
      Nå har vi akkurat tusla opp og ned ti byen, måtte levere yndlingskameraet til rep. Har med et annet noe mer avansert et, og det var ikke like enkelt å hanskes ned…
      Herlig å rusle hånd i hånd langs Akerselva. Han far i shorts og jeg i bare singleten. For et vær!
      Nå er det straka veien opp til Lørenskog. Vi skal heie fram Våkerenga, laget i vårt hjerte <3
      Skal spørre mamma hvordan hun tryllet frem ponchoen...
      Ønsker deg en fin lørdag, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg