Forsøker å trene meg frisk

God mandags morning dere!

Vel, nå har dagen vippa over tolv, så da kan vi vel kalle det tidlig ettermiddag snart. Uansett så har denne uken startet med et brak. Det var bare å hoppe på karusellen når klokka ringt i morges. For Mille hadde avtale på sykehuset og nesten samtidig skulle jeg på Avea klinikken. 

Mille har som tidligere nevnt store problemer med tærne sine, eller neglene på tærne er det vel egentlig. De klarer ikke å vokse over kanten, men spiser seg ned i kjøttet i steden. Det har skapt forferdelige betennelser og hun har derfor tidligere operet de fire ganger. Det er ikke helt optimalt ennå, men vi skal fra nå av bli mye flinkere til å file samt klippe neglene. Dere kan tro det var ei som var glad for å slippe enda en operasjon.

Etter å ha vært på Avea klinikken (kommer selvfølgelig eget innlegg om det), stod det mandagstrening på agendaen. Klarte dessverre å glemme treningsskoene mine, så da ble det en ekstra runde med oppvarming. Spilte egentlig ingen rolle, særlig ikke i dette nydelige været. For nå er altså denne dama her dønnseriøs når det kommer til helsa si. Flere og flere mener man kan trene seg frisk, og jeg kommer ikke til å gi meg nå før jeg har prøvd absolutt alt. 

Så lenge jeg ikke blir verre, så kjører jeg på. Bygger opp muskelaturen og forsøker å strekke ut så godt jeg kan. For jeg har blitt så stiv i overkroppen. Har jo gått med armen i en usynlig fatle i over et år nå, holdt den helt urørlig inntil kroppen, og det straffer seg. Men det er ennå alt for tidlig å legge inn håndkle, det er bare å holde koken videre, stå på!

Oppvarming i 10 minutter 

Av og til legger jeg på ekstra vekter og bare henger her. Strekker og tøyer.

Lener meg bakover, har strak rygg og ser opp. Det er mye å huske på…

Dette er den tyngste øvelsen…


Hvor har brystmusklene blitt av?!


Treneren min: “Hold skuldrene nede og se rett fram!”


Målet er å kunne strekke begge hendene like langt opp på veggen. Jeg er nok litt hard mot meg selv når jeg ikke får det til, når jeg ikke ser de store forandringene. Da blir jeg minnet på at armen ikke kunne røres mer en ti grader ut i fra kroppen for et år siden. Så det er jo så absolutt en positiv fremgang her!


Det er viktig å ha noe å tro på, og jeg føler dette vil hjelpe meg masse på min vei. Alt i alt tar dette 45 minutter, og det bør jeg klare tre ganger i uken.

Ønsker dere alle en flott start på uken!

Klem Nina

 

#pulz

4 kommentarer
    1. Hei!
      Så flink du er som har kommet så godt i gang nå!
      Heier på deg!!
      Du får til det du vil!
      Og jeg er så glad at du fortsetter og blogge 🙂 Virkelig god energi av og lese bloggen din!
      Skrev her om dagen at jeg hadde samme rase som deg. Min brukte også lang tid på stueren! Herlighet for en kamp det var haha + at lillegutt tørte ikke gå på do annet enn på eiendommen, var så skummelt ute i den “store” verden. Hihi. Herlighet så mye rart hundene har for seg 🙂
      Ha en super dag!

    2. Hei og god formiddag til deg! 😀
      Håper du har en fantastisk morgen, og at du er i godt humør! Kanskje er du til og med i shoppehumør? Hva er vel ikke bedre enn å friske opp garderoben om du er i strålende humør? Jeg vil tipse deg om mitt siste innlegg der jeg selger fire splitter nye kjoler fra nelly.com til høyst bydende over 1,- 🙂
      Ellers vil jeg ønske deg ei kjempe fin uke videre, og kos deg masse! Klem i fleng <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg