Rått og brutalt, men må sees!

Hei igjen!

Bjørn Erik og jeg ser mye film. Går på kino så ofte vi kan, prøver å få med oss det meste. I tillegg så har vi alt av streamingtjenester, nett-TVér som vi abbonerer på. Vi går med andre ord aldri tomme for film muligheter. 

Jeg elsker krim, action og spenning, men øverst på lista står krigsfilmer. Ja, det hadde du kanskje ikke trodd, men joda, jeg ser absolutt alt jeg kommer over. Satt klistra ikke bare en gang, men to ganger til serien “Band of Brother” som tok hele 11-timer å komme seg i gjennom. Jeg vet ikke hva det er som fasinerer meg, for det er jo egentlig bare vold og råskap. Kan det være den ærlige brutaliteten, gjenskapelsen av virkeligheten som interesserer meg? 

Filmen “Fury” er i alle fall krigsfilmen jeg synes alle bør se, helst på kino, så sant dere har nerver til det. Jeg satt klistra til stolen i går, med høy puls og klarte ikke å slappe av et sekund. Bjørn Erik ba meg dempe meg et par ganger, for jeg skreik og holdt henda for øra flere ganger. Den var til tider så skremmende, rått og brutalt. Det er lenge siden jeg har sett en så god krigsfilm, så god film i det hele tatt, jeg ble bergtatt.

Det er jo heller ingen bombe at Brad Pitt faktisk står øverst på “fri-kort” lista mi heller da. Vet dere hva det betyr her i heimen? Skulle sjansen by seg og Brad Pitt ber meg med ut en gang, ja da har Bjørn Erik sagt at det er helt ok. Selv har han Tone Damli Aaberge på sin liste, men jeg veit ikke helt om jeg kan godkjenne det…




Følelsen filmen ga meg sitter fortsatt godt planta i kroppen. Dette er ingen solskinnshistorie, men den fenger fra første til siste minutt. Anbefales på det sterkeste!

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld, klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg