På plass i Oslo hos bessen…

God kveld kjære dere.

Ja, da var jeg endelig på plass i Oslo. For som dere vet er min stefar veldig syk. Han har fått uhelbredelig kreft, som har spredd seg til hjernen og vi er livredde. Derfor var det godt å ta turen hit nå. 

Fine mammaen min kom og hentet meg, og det var helt merkelig å sitte på med dama som ikke har kjørt bil på åtte år. Hun har måttet ta alt ansvar selv nå, og det tar hun på strak arm. Godt å se, men også tøft å vite at hun er så ensom. Derfor har jeg ingen avtaler i Oslo denne gangen, skal være 100% tilstede, kun for mamma…og bessen så klart.

Gruet meg litt til å se han i dag, men det hadde jeg ikke trengt. Han satt på TV rommet med de andre beboerne når vi kom, og vi fikk han med oss inn på sitt eget enmannsrom. Der snikksnakket vi og koste oss med kanelboller og kaffe. Han var nå med på notene, så jeg er overbevist om at han kommer til å bli hos oss en stund til. Vi håper i alle fall det, men tar kun en dag av gangen.









En ting er sikkert, guriland for et flott system vi har her i landet vårt og rundt Steinar nå. For øyeblikket pleies han på “Lillohjemmet”, 2 minutter unna der mamma bor, og her mangler det absolutt ingenting. Nå krysser vi armer og bein for at han får bli her, for her vet vi han får all den pleien han trenger.

Nå er vi gode og mette etter deilig ribbemiddag og har funnet hver vår sofakrok her på Grefsen. I morgen skal jeg hjelpe mamme med litt julegaveinnkjøp, og så blir det å tilbringe ettermiddagen med Steinar. Vi skal nyte de dagene vi har i sammen nå og ta vare på hverandre.

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld.

Klem fra Nina

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg