En annerledes førjul…

Endelig helg dere!

Må innrømme at det går litt trått med juleforberedelsene. For akkurat som i fjor ligger det en mørk sky over vår lille familie. Tankene mine går stadig til min kjære mamma som igjen har måttet gå i gjennom noen tøffe dager. Steinar fikk nemlig en ny dose cellegiftkur på fredag, og den ga han dessverre feber. Da bar det strake veien rett tilbake på Ullevål sykehus, og igjen var vi bekymra. Nå er han utenfor fare, men det gjør meg vondt å være så langt unna og ikke kunne bidra.

Bjørn Erik har jo også reist offshore, akkurat som i fjor, så nå må jeg ta meg i sammen og skape den jula som barna våre fortjener. Jeg er så ydmyk og takknemlig for at nære gode venner har tilbudt seg å feire julen i sammen med meg og ungene. De tar med seg smått og stort, og lager mat og hjelper til med å skape den riktige julestemningen. Hvor snilt er ikke det da dere?! Veldig stort, og nå vet jeg at kvelden kommer til å bli minnesrik.

Det siste Bjørn Erik gjorde før han dro, var å få juletreet på plass. Det er altså så nydelig, og det er nesten så det burde få stå upynta. Men det går selvfølgelig ikke, for de siste åra har det blitt en tradisjon å lesse på så mye som mulig. For hver bidige gang vi har feriert eller vært ute og reist, har jeg vært på julepyntskattejakt. Nesten hver bidige gjenstand forteller sin lille historie, og det er ganske så koselig.

I går trengte jeg venninner rundt meg. Det ble aldri lyst ute, regnet sidelengs og det fristet lite å gå ut døra. Derfor ble jeg glad for besøk av Vibecke og Simone. Vi fyrte i peisen og disket opp med egg og bacon. Det er så utrolig godt å ha folk rundt seg som bryr seg. Noen timers koselig samvær, var absolutt det jeg trengte ♥

Nå gleder jeg meg til Mille kommer hjem i ett-tiden, for hun og jeg skal på Isak Elliot konsert. Guriland så moro det skal bli å se henne oppleve et av sine store idoler!









Ønsker dere alle en riktig god helg!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg