Da var jeg i mål!

Åhhh så deilig!

Nå er jeg endelig i mål med alt som trengs å handles inn til jul. Det bugner av bæreposer på kjøkkenbenken, men jeg håper å få ryddet vekk alt i løpet av kvelden. Det er kun et par små hemmeligheter som skal pakkes inn og noen nyinnkjøpte kaker som skal opp i kakeboksene. Fikk ikke tak i alle de ønskelige sortene, så jeg må nok til pers og svinge kjevla. Jaja, alt til jul altså ikke kjøpes for penger, noe må jeg faktisk gjøre selv.

Det viktigste i dag var å få tak i all maten vi trenger fremover. Jeg var tidlig oppe og gledet meg som en unge til et besøk hos den lokale slakteren. Vår familie elsker Gabbas, for det er ikke en ting du ikke får tak i der. Glemte selvfølgelig kameraet, men jeg gjorde et innlegg om plassen i fjor her. Det er så mye lekkert der, og jeg bar på meg brokk på veien ut i bilen. Først og fremst var det selvfølgelig ribba som skulle i hus, men ungene kan også glede seg stort til de kommende julefrokostene vi skal ha. Det kommer ikke til å mangle noe!

Så nå er altså alt i hus. Ribba, som forøvrig de koselig damene bak disken på Gabbas har rutet og fjerna beina på, er smurt inn med masse godt krydder og ligger nå i kjøleskapet med svoren ned og godgjør seg. I morgen blir det å steke opp medisterfarsen og prøve å holde fingrene unna, og ellers blir det å finne frem finduken og pusse sølvtøy. Merker jeg savner bamsen i havet, for han er alltid så god på de “kjedelige” tingene, men jeg kommer nok i mål. Tar gode lange pauser innimellom med ungene. Vi nyter hverandre og roen som jeg nå regner med snart kommer snikende.







Ønsker dere alle en fredfylt kveld. 

Klem Nina

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg