Tenk hvis, hva hvis…

God morgen fininger!

Ja, i dag går nok timene mot klokka 14:30 i samme duren. Mille er så stressa, for som sagt skal hun være med meg på ridetur. Hun gleder seg, men så er hun jo også sånn av natur at alt er litt farlig. “Tenk hvis den hesten jeg får ikke hører på meg da!”, “Hva hvis jeg ikke klarer å få den opp i galopp!”, “Tenk hvis det regner!”.

Jeg får ikke gjort så mye med det, annet enn å gjenta meg selg til det uendelige:”Det går nok bra, Mille. Ikke tenk på det. Vi skal få det så gøy!”. Som reglel pleier jeg å drøye å fortelle henne om ting som skal gjøres utenom de vanlige rutinene våre. Hun blir like stressa over et tannlegebesøk som et kinobesøk. Det spiller ingen rolle om hun har noe kjekt i vente eller ikke. Alt må analyserer og diskuteres opp og ned i mente, og når vi er ferdig med runde 1, begynner runde 2 med akkurat de samme spørsmålene. Sånn er det å være litt spesell ♥

Sjekk forresten ut de søte kjøleskapbokstavene jeg har kjøpt på bokhandleren på Tastasenteret. Synes virkelig de lyser opp. Først var det kun Mille sitt navn som ble shoppet inn, men guriland, vi må jo ha alle gullungene på plass. MEN det var veldig viktig at jeg ikke kjøpte det røde hjerte, mente Mille. For hvis det hjerte stod nærmere Pelle eller Dennis sitt navn, så ville det bety at jeg elsket dem mere enn henne. Jeeeeeesuuuus! Det er mye som surrer rundt i hodet på den 9-åring min altså, men klok av skade tar jeg hensyn.

Nå har han far dratt offshore igjen. Det er ikke så lenge siden han kom hjem, men med disse usikre jobbtider, sier han ja til alt som kommer hans vei. Klager ikke, for vi hadde som sagt en kjempekjekk kjærestehelg i sammen nylig. Koste oss ekstra mye i går også med hjemmelaga banasplitt , skikkelig krasjbang!





Nei, nå skal jeg få tømt minnekortet for bilder og sørge for at kameraet er lada opp til i ettermiddag. Så blir det å tørke støv av gammel ridehjelm og pusse støvler. Jeg bør kanskje sjekke om ridebuksa fortsatt passer også, men tror jeg drøyer det litt…

Ønsker dere en fin torsdag, snart helg!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg