Ikke invester i hudkreft!

Reklame | Avea Klinikken

Heihei!

Det er en ting jeg lurer på. Jeg har lagt merke til at mange voksne smører tykt på med faktor 50 på ungene sine når de er på stranda, men glemmer seg selv. I verste fall blir en oljete versjon av en solkrem påført, og så skal det grilles. Det sjokkerer meg! Det er superviktig å beskytte barna, men ikke seg selv?

Nå som jeg snart runder 50, har jeg dessverre opplevd å miste noen i kreft. Det har nok de fleste av oss gjort, og da spør jeg: Hvorfor tar dere ikke mer hensyn til sola der ute? 

Det viser seg nemlig at alderen for tilfeller av føflekkreft stadig synker. Først og fremst på grunn av økt solariumsbruk og hyppige sydenturer, men også fordi solvanene har forandret seg, og det er skremmende. Min generasjon, som hadde sine “glansdager” på 80-tallet, betaler en høy pris for det i dag. Vi brukte sjelden faktor, det var ofte vi kun tok på vaselin og vi bodde i solariumet.

Vi har ikke så mange soldager å skryte av i vårt kjære Norge. Når sommeren først er her og sola glitrer og er til stede, ja da skal vi skynde oss å bli brune. Vi skal utnytte de få dagene vi har maksimalt og beskytter oss derfor sjeldent nok. Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan folk tør. Ikke invester i hudkreft!

Det tok meg dessverre mange år før fornuften seiret, jeg er ikke så opptatt av å bli brun lenger. Man ser selvfølgelig mer fresh ut med litt farge på kroppen, men da velger jeg heller å bruke litt solpudder. Hver bidige dag bruker jeg krem med faktor i ansiktet, til og med på hendene. For jeg vet aldri hvordan dagen min blir, om sola plutselig velger å dukke opp.

For å ikke gå på en smell, har jeg alltid med meg ZO Medical Oclipse-C i veska mi. Nå når sommeren også nærmer seg bruker jeg den nesten alltid under sminken. Jeg med min problemhud, har virkelig fått sansen for Obagi sine produkter som blant annet Avea Klinikken fører. Denne solkremen med solfaktor 50, beskytter mot UVA, UVB og HEV stråler. Den er ypperlig til min sensitive hud, og et stort pluss er at den også inneholder antioksidanter som vitamin C og E.

Mitt tips i dag: Vær glad i deg selv, bruk solfaktor, beskytt deg ♥





Nå skal jeg vekke min kjære, for så å dra han med på trening. Ellers blir det gjødsling av plen for å plage mosen som igjen har dukket opp.

Ønsker dere alle en super onsdag!

Klem Nina

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#zomedical #obagi #avea #skjønnhet #hverdag #mammablogg

3 kommentarer
    1. Der er jeg enig med deg…. de fleste er veldig flinke til å smøre ungene sine men glemmer å smøre seg selv for å beskytte kroppen sin mot sola.
      Som foreldre bør man gå foran som et godt eksempel ovenfor ungene sine har jeg lært, også på dette punktet.
      Jeg har alltid vært flink til å beskytte både meg selv og ungene mine for sola, selv om jeg tåler mye sol må jeg beskytte meg selv med solkrem.
      Ha en flott dag!

    2. Spennende artikkel 🙂
      Jeg må nesten begynne å følge bloggen din 🙂 gå inn på bloggen min og trykk “legg til som venn” så kan vi følge hverandre 🙂

    3. Herleg tips, Nina. Kjenner godt til dette. Gjeld også mat, drikke og slike enkle, viktige ting., får i barna men gløymer seg sjølv.. Tek bort mykje kvardagskonflikter viss alle får jevnt i seg av alt 🙂 både i kvardagen og i sola 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg