Se og Hør, hønemor, frigjøringsdagen og penicillin…

Endelig helg dere!

Da var ungene på vei til skolen, andre vaskemaskin i gang og jeg nokså fri til å gjøre akkurat hva jeg vil. Eller, jeg er fortsatt litt medtatt etter den allergiske reaksjonen på penicillin jeg ikke tålte, men håper og tror nye piller snart vil gjøre susen.

Mille skal til Hege denne helgen, og da tror dere kanskje det er duket for hæla i taket? Slettes ikke! Pelle flytter inn i telt i Kongeparken, det er russetreff og da må jeg være parat. Ikke det at jeg tror han kommer til å gjøre noe gæli, men jeg har lovet å hente han i morgen hvis han vil hjem å dusje og hvile seg litt. Derfor skal jeg ta det stille og rolig her hjemme. Må innrømme at jeg er litt hønemor og kommer helt sikkert til å ligge med mobilen i senga i natt, for en vet jo aldri hva som kan skje. Har sagt at han alltid kan ringe oss, være seg at han eller kompisene trenger hjelp til noe. De kan være trygge på at vi alltid stiller opp asap hvis det “brenner” et sted.

Fikk dere forresten med dere artikkelen i Se og Hør i går, på nettet? Det er den samme artikkelen som kom i papirutgave for et par uker siden, men nå kan den altså leses her hvis ønskelig. Må få takke dere alle som har kommentert artikkelen under på Facebooksiden til Se og Hør. Dere er altså så gullgode! Mille fikk lese dem i går og hun ble så glad og ikke minst stolt. Samtidig har jeg blitt kontaktet av en mamma som har en sønn på 33 år som også har Sotos. Trodde vi var nødt til å bane hele veien selv, men nå kan vi altså høste erfaringer fra andre som er voksne. Gull verdt!

Foto: Svend Aage Madsen, Se og Hør

Nå skal jeg opp å kysse mannen min god morgen, for så å rusle meg en liten tur med Pippi-luska. Deretter skal jeg gå i gjennom alle de flotte bildene jeg har fått fra Se og Hør, og få kopiert noen som Mille kan få ha på rommet sitt.

Husk forresten å heise flagget i dag. Frigjøringdagen for 70 år siden er vel noe av det viktigste vi kan markere her i landet vårt. “Vår kamp er kronet med seier, Norge er atter fritt”

Ønsker dere alle en super dag, og en riktig god helg! 

Klem Nina

6 kommentarer
    1. Så godt vi er flere hønemødre. Selv om disse russene er nesten for voksne å regne, så kan det være godt å ha ei mamma i bakhånd når det trengs.
      Ellers likte jeg artikkelen fra Se og Hør veldig godt – og jeg liker bloggen din 🙂
      Håper du har hatt en fin dag.
      -klem-

    2. Kari:
      Ja, jeg tror aldri jeg kommer til å slutte å bekymre meg, men akkurat nå fikk jeg en sms fra han om at alt var i skjønneste orden, men at det var vanskelig å lade mobilen. Godt å høre fra han <3

      Det var litt skummelt å gå med på artikkelen. Var litt redd for at den skulle bli litt for "Se og Hør"-aktig og ikke fremmet vår families visjon. Men jeg ser av alle de gode tilbakemeldingene at den har nådd ut til folket, og allerede nå høster vi frukter fra den. Mille er også kjempestolt. Skolen har laminert artikkelen og lar alle få se den. Plutselig får hun masse positiv oppmerksomhet, hun blir sett, og det er det jo umulig å like 🙂
      Klem Nina

    3. Føles som jeg også er litr stolt av innlegget, det er vår Mille jo! Vi får oppleve hverdagen via bloggen din og selvsagt er vi berørt av det som skjer hos dere😊
      jeg la merke til på polet i dag, at russen virket ganske opplagt og luktet veldig fresht, i forhold til det eg hadde forventet hihi…hun i kassen sa at russen nå for tiden drikken mye mindre, det er liksom ikke kult lenger. Det er ganske kult.

    4. Tiina: God morgen!
      Ja, du har helt rett. Dere lesere får en bit av oss på godt og vondt <3

      Snakket forresten med en kar som har jobbet i Kongeparken denne helgen. Han synes ungdommen var mye greiere enn det vi var før. De drakk mindre, og derfor var det mye mindre bråk med dem. Det eneste han hadde vært borti, var en del ankelskader. Folk tråkka over. Samtidig var det en del som gikk med for lite klær og med tanke på at det har vært frost om natta, gikk de rundt og sjekket de som lå og sov...

      Ønsker deg en fin søndag, klem

    5. Ja eg sendte noen varme tanker til kongeparken når det regnet og regnet i går.sikkert mange som er forkjølt etter denne helgen!
      Har du fått hentet “din” hjem?

    6. Tiina: Ja, jeg er veldig spent på hvordan Pelle har hatt det. Har ikke snakket med han siden han dro, for mobilen gikk ganske fort tom for batteri og det var umulig å få ladet den. Takket være snille kompiser fikk jeg beskjed om at alt stod bra til.

      Han hadde egentlig tenkt å ta turen hjem for å dusje og hvile seg litt, men regner med at fellesdusjene var ok allikevel og at han ikke ville bruke unødvendig tid her hjemme. Får jo aldri oppleve dette igjen, så jeg ba han holde det gående så lenge han klarte:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg