Det er et stor ansvar å være blogger…

Kjære dere,

Jeg sitter her å “filosoferer” litt i mitt eget lille hjørnet. Det har vært mye diskusjoner den siste tiden rundt oss bloggere, være seg hvor sterke vi har blitt i media når det kommer til reklame. Det står aktører i kø for å haie inn avtaler med de aller største bloggerne. Noen mener at hele 2/3 av all reklame går gjennom blogger eller Instagram nå, og hvis det stemmer så er det pokker meg mye! Hvem hadde trodde det for 10 år siden?! 

Litt skummelt å tenke på at “hetti og pletti” ukritisk takker ja til å annonsere for “ditten og datten”. Særlig når man vet at leserne bare blir yngre og yngre for hver dag som går. For dømmekraften hos disse unge leserne er så som så, og det kan jo ikke alltid være sunt. Selv er jeg ikke stor nok…ennå, kremt, til at jeg trenger å ta disse valgene. De fleste tilbudene jeg får, er uansett ikke lukrative nok til at jeg vil legge min sjel i det. Det aller største jeg har måttet vurdere, var for en nettside med spilletjenester. Kunne aldri takket ja til det, for da hadde det vært vanskelig å se seg sjøl i speilet etterpå. For det hele handler jo om at man lett kan bli forbilder for noen, og da bør man ta den rollen seriøst.

Det å være blogger, er et ansvar som bør tas på alvor. Jeg har dere trofaste lesere med meg, og jeg håper jo at dere har tillit til meg. Det er vanskelig å vinne tilbake en tapt tillit, hvis jeg ikke rakrygget kan stå for det jeg ytrer. Hvis jeg den ene dagen demonstrerer i tog “mot pels”, og blogger om det, så kan jeg ikke ta i mot en brukt Canada Goose jakke til datteren min uka etter (det har jeg faktisk blitt tilbudt). Tilliten er sårbar, og den er vanskelig å vinne tilbake hvis den først blir brutt.

Som sikkert mange av dere har skjønt, så liker jeg best å blogge i bilder. Pleier ikke å skrive så alt for mye i hvert innlegg. Det er bildene som snakker. Venninne min kaller meg “gammelrosabloggeren”, og hun har nok delvis rett i at jeg er det. Det hender jeg stikker hodet mitt ut for hogg en sjelden gang, men stort sett er det små hverdagsting som kommer på trykk. Fortsetter nok med det, så lenge jeg har dere her ♥


Dagens høydepunkt blir å gå i teater! Frøkna Mille spratt opp av senga i morges med et rungende “JEG GLEDER MEG TIL I KVELD”, og jeg er vel enig. “De tre Musketerer” med Kristian Berg Jåtten & Co har alltid vært en slager, og jeg håper de leverer denne gangen også.

Nyt dagen fininger, så skrives vi snart igjen, klem

1 kommentar
    1. Super fin blogg med masse fine innlegg. Ha en super fin dag videre og stå på med bloggingen! Hvor finner du inspirasjon til å blogge, og hvor finner du tips til hva du skal blogge om?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg