Den stadige jakten på det perfekte øyeblikket og bildet…

Heihei kjære dere!

Som de fleste av dere sikkert har fått med dere, så blogger jeg mest i bilder. Jeg går aldri ut døra uten kameraet, eller kameraene heter det vel, for man vet aldri hva interessant man møter på.

Omtrent alle bildene jeg tar, redigeres i programmet PicMonkey. Det er det som tar mest tid når jeg blogger, men jeg klarer bare ikke å legge dem ut originale. Først klippes de, så justeres lyset og deretter også ofte fargene. I tillegg “blurer” jeg bildene, gjør dem litt duse og uskarpe. Det gjør jeg først og fremst fordi jeg ofte tar bilder av folk jeg ikke kjenner, og vil derfor hviske ut bildene litt, så de ikke er så lett gjenkjennelige. Får mer aksept for all biledbruken min da.

Rett før ferien, en dag Mille og jeg skulle i stallen, havnet vi rett i en araberhestkonkurranse. Jeg som faktisk er ganske så hesteinteressert, har aldri før opplevd noe slikt spennende før. Traff på kjentfolk fra både Arendal og Flekkefjord, og ble ganske så fasinert av hva som foregikk i ringen. Der og da, tok jeg DET bilde, som jeg stadig er på jakt etter. Et blinkskudd, et øyeblikk som jeg selv faktisk synes var ganske så flott. Eksplosivt, eller hva synes dere?!


Jeg er ganske så fersk når det kommer til å ta bilder av hester. Det blir først og fremst kosesnaps med Mille og Vilja, de fineste modellene ever. Vi kom helt på slutten av konkurransen, og fikk derfor bare med oss en brøkdel av “showet”. Det ga så absolutt mersmak, selv om jeg ikke har en anelse om hva det går i eller hvordan hestene dømmes.




Dette er jo en helt annen type hest en det jeg er vant til. Det er et stort sprang mellom de sterke sjarmerende islandshestene til disse eksplosive araberhestene. Flotte!

Ønsker dere alle en fortsatt super dag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg