Irriterer meg, kan ikke fordra det!

God morgen kjære dere!

De fleste som stikker innom bloggen min, har nok fått med seg at jeg stort sett er ei gladjente som liker å dele små positive hverdagslige ting. Det betyr ikke at jeg ikke har dårlige dager, eller opplever motgang, men å dvele og henge seg opp i det, er så absolutt ikke min greie.

Når man nærmer seg 50 med stormskritt, så sier det seg selv at kroppen gjerne ikke henger med til enhver tid, at man dumper borti uønska hendelser og ikke minst mennesker som kanskje ikke vil en vel. Som voksen så takler man det ene etter det andre på strak arm, vel, jeg gjør i alle fall så godt jeg kan. Jeg er blitt såpass bevisst på at jeg kun kan takke meg selv for valgene jeg tar. Gjort er gjort, spist er spist, get over it! 

Jeg er noe konfliktsky. Jeg sitter ofte heller å jatter og snur kinnet til hvis det er noe jeg helst ikke vil ta stilling til. Nå blir dere sikkert sjokka, men jeg velger mine kamper med omhu. Vel, når det kommer til barna mine,  rasisme eller politikk, våkner katta i meg. Da er jeg ganske så steil og diskuterer gjerne så busta fyker. 

Men i steden for å skrive side opp og og side ned, skal jeg gjøre som fjortissene og liste opp ting jeg ikke kan fordra og som egentlig irriterer vettet av meg. Kunne sikkert holdt på i det uendelig, men begynner i det små med 5 kjappe;

  • Jeg kan ikke fordra at folk kommer for seint! Det forteller meg at de ikke verdsetter min tid, og det er som å pisse på meg. Sååååå respektløst! Når folk velger å komme for seint til lunsj, selskaper eller avtaler generelt, så klarer jeg så vidt å smile når de ankommer. Unnskyldningene er som regel bare pjatt som kunne vært unngått, og jeg har ingenting til overs for det.
  • Ikke fortell meg hvem jeg bør omgås med eller ikke. Når folk skal “advare” meg mot nye bekjentskaper og omtaler dem negativt, merker jeg at jeg tenner på alle pluggene. Jeg er en voksen dame som selv vil gjøre meg opp mine egne meninger om de jeg møter på min vei. Jeg er ikke interessert i “flausene” vedkommende har gjort tidligere. Som oftes er det bare ondsinna sladder. Alle fortjener en ny sjanse.
  • Ikke start en disusjon i fylla eller betro deg til meg på en snurr. Jeg har et ganske spesielt syn på alkohol. Synes det kun bør nytes i godt selskap eller lystig lag, og tar avstand fra folk som skal dra meg til side å begynne å preike alvor. Kan ikke fordra det!
  • Jeg blir målløs av folk som ikke har unger eller dyr, og som ser på seg selv som eksperter på området og alltid skal gi “gode råd”. Å sammenligne egen barndom og oppdragelse, med dagens unger og samfunn i utvikling, blir alt for enkelt synes jeg. Jeg er åpen for diskusjoner, men å tro at man kan bruke samme oppdragelsesmal som for 50 år siden, blir for dumt.
  • Jeg forstår ikke hvorfor noen på liv og død må fortelle meg hvor mye de tjener eller hva nyinnkjøpte ting koster, altså dyre flotte ting. For meg blir det materalistisk sprøyt. Blir helt kvalm noen ganger, og merker jeg sliter med å glede meg på dems vegne. Elsker at folk slår seg opp og frem, det fortjener de, men med en gang det skal måles i penger eller kostbare ting,  ramler jeg av.



Jøss, det var litt av et oppgulp! Litt godt også…Visste ikke helt hvilke bilder jeg skulle poste med, var ingen som passet i arkivet mitt. Valgte bildene som ble tatt i morges bak husene her. Trenger jo ikke å dvele ved dagens utblåsing. Det er bare å komme seg videre. Opp og ut i finværet!

Ønsker dere alle en super dag, nyt den!

Klem Nina

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg