Prøver å si ja litt oftere…

God morgen fininger!

Jøss, det tok jo helt av det innlegget i går. Godt å vite at jeg ikke er aleine om å “irritere” meg over visse ting. Men nok om det!

Noe av det Bjørn Erik og jeg kanskje er mest uenige i, er det å være litt mer imøtekommende på ønskene til ungene. Bjørn Erik, sikkerhetmannen sjøl, brummer ofte “NEI” før han i det hele tatt har fått tenkt seg om. Vel, nå er ikke dette noe “big issue”, det er ikke ofte vi gjør noe stort nummer ut av det, men jeg sier nok “ja” oftere enn han. Må innrømme at jeg tapte sist gang på Tusenfryd når jeg sa ja til å la Mille få henge i en slynge alene flere meter over bakken. Han var steil der, og jeg er nok enig at det er best å vente noen år til. 

Det finnes mye god omsorg i et “nei”, men av og til må det være lov å la ungene glede seg over å “vinne” litt. I går når jeg ba Mille om å gjøre seg klar til natta kl. 21:30, som forøvrig er ganske seint for henne som 9-åring, spurte hun pent om vi kunne hoppe i jacuzzien og bade oss inn i nattetimene. Helt bak mål egentlig, for jentungen trenger jo søvn, men når jeg fikk tygd litt på det, så hvorfor ikke?

Vi tente stearinlys, gikk og dusjet og jumpet oppi bak. Lo og fortalte skrøner helt til kl. 23:30. Det er fortsatt sommerferie, og da må det være lov å tøye de faste rutinene bittelitt. Nå som storebror Pelle er bortreist får Mille lov å breia seg ut i den store dobbeltsenga hans, og da sover hun glatt 12 timer i strekk. Blir nok sein start på dagen hennes i dag, men det er helt innafor…en gang i blant.






Godt han far ikke var hjemme, for han kan ikke fordra at jeg har med kameraet rundt vann. For tenk hvis, hva hvis…



Jeg får vel sette i gang stekepanna og spre litt godlukt i huset. Hun har næringsvett hun frøkna mi, så jeg regner med at jeg ser henne ganske snart.

Ønsker dere alle en finfin dag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg