Fire på jakt etter eventyr…igjen!

Hei igjen dere!

Ja, nå er vi halvveis til Oslo! Kun Bjørn Erik, Pippi og meg. Mille var hoppende glad for endelig å få være hos Hege igjen, og det ble en ektra bonus å få ha henne helt for seg selv noen timer før de skulle avsted og hente søte lille Robin i barnehagen.

I går etter første dag på jobb, kom jeg hjem til en gjeng som var veldig gira på å komme seg ut å nyte det flotte været. Bjørn Erik spurte om jeg ville være med på noe nytt, nemlig å leie kanoer. Kun fem minutters kjøretur unna, på Stokkavannet, ikke langt fra Stavanger sentrum. Dette vannet har jeg blogget om en rekke ganger tidligere, for jeg og et par venninner bruker det i ny og ne til å få gått oss en skikkelig trimtur.

Ikke i min villeste fantasi trodde jeg det var mulig å leie kanoer der, “easypeasy”. Bjørn Erik hadde allerede vært i kontakt med Stavanger Kommune, se link her, og fått instrukser rundt hvordan dette fungerte. Så da var det bare å hoppe i det.

Vi var først litt usikre på om det var noen båter ledige i det fine været, men det var det så absolutt. Vi valgte en tremannskano, hvor Pippi satt i front, så reddharen meg, Mille den vinglete bak meg og han far holdt kontrollen bak. Synes først vi knota det litt til ved å padle veldig i utakt, men etterhvert gikk det som en drøm. Gud så moro!




Hva er det jeg må værra på med nå da, mon tro?!





Pippi holdt hodet lavt…


Ganske så fortvila over å ikke “klare” å hoppe opp her. Nekta å hjelpe henne, men viste henne hvor det var 2 cm lavere og derfor lettere å komme opp….jiiiiiisus!



Vi fikk oppgitt lås på koden for å komme inn i bua hvor man kunne legge igjen penger for leien i en konvolutt og låne redningsvester. 

Dette var genialt, noe jeg anbefaler alle å prøve. Neste gang tar vi med oss niste og leker mer Brødrene Dahl…

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag!

Klem Nina

 

#utpåtur #turtips #familietur #rogaland

3 kommentarer
    1. Haha akkurat som hunden min, han er 3. største rase i hele verdenen og like pinglete, klarer ikke hoppe hvis det er 30cm høy hinder….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg