Jeg gir gass!

God morgen!

Ja, da var nok en langhelg over for min del, og jobben kaller. Mange lurer kanskje på hva jeg jobber med? Tja, det var det da. Jeg har vært i samme firma i over 17 år, og har så vidt begynt å jobbe igjen etter lang tids sykefravær. Det har tatt tid å komme i “shipshape” igjen etter et par store operasjoner, men i en uke nå har jeg altså så vidt begynt å snuse på det å “virke” igjen.

Den opprinnelige stillingen min forsvant med de “dårlige tidene” her i Stavanger, så nå starter jeg opp igjen med blanke ark med noe jeg aldri har vært borti før. Jeg skal altså lære meg å fakturere! Det er utrolig mye å sette seg inn i, alt er helt nytt, så det er bare å gi gass. Dette skal jeg klare!

Jeg er av den sorten som noterer ned alt jeg blir lært opp i, og da mener jeg absolutt ALT! Har selv lært opp mange på min vei, og hatt folk ved min side som har nektet å skrive ned en eneste ting, men da har jeg diskutert så busta har fyki og forlangt at de tar opp penn og papir asap. Jeg håper det blir unødvendig å kikke i notatene for hver bidige minste ting, men akkurat nå synes jeg det er viktig å skrible ned alt.

Siden jeg kun har startet å jobbe noen få timer i uka, jobber jeg litt hjemme også. Da renskriver jeg notatene som er skrevet ned i hui og hast på jobb, og forsøker å nøste opp trådene i det jeg har lært. For selv om jeg så vidt har vært borti noen av systemene før, er det allikevel fjernt fra det jeg kan fra før. I tillegg har hjernen hatt “pause” fra sånn type tenking, så det er godt med de timene jeg i ro og fred kan friske opp minnet igjen.




Det er alltid skummelt med det som er nytt. Særlig for sånne som meg, som fort kan føle seg ubrukelige når de ikke har full kontroll. Jeg kjenner ofte på det, men har gudskjelov folk rundt meg som gang på gang sier at jeg må gi dette tid. Håper og tror at dette skal gå bra, det må det!

God tirsdag!

Klem Nina

7 kommentarer
    1. Glad i å ta notater selv. Så har alltid med penn og papir hvis jeg skal på noe som er lærerikt. Nå er jeg så heldig og jobber hjemmefra. Jeg kan bestemme selv når og hvor jeg vil jobbe. Det er fantastisk 🙂

    2. Dette fikser du, selvom du føler det tar tid! Fantastisk at du har kommet deg ut i arbeid etter det du har vært igjennom! Du har en stor heiagjeng her! 🙂

    3. Jeg også må notere alt! Og i tillegg må notatene se fine ut….tar litt tid da ja. Men jeg liker også å ha kontroll ellers så føler jeg at jeg ikke har oversikt. Masse lykke til med jobbingen 🙂

    4. Annika: Takk, takk! Må le litt av meg selv, for jeg mens jeg satt og reinsrev i kveld måtte Bjørn Erik hjelpe meg å tyde hva jeg hadde skrevet….Jeg må helt klart skrive alt på nytt hver kveld, for jeg rabler så stygt ned på jobeen:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg