Lommepengene for flere uker fremover er svidd av…

God søndag dere!

Akkurat nå er det sein frokost på gang, samtidig som vi forsøker å formulere og lage en plakat for arrangementet vi skal på seinere i dag. Støttemarkeringen for de rammede i Syria-konflikten er jo som sagt et brennhett tema for tiden, og det skal bli godt å vise sin solidaritet uavhengig av politisk ståsted eller religion.

I tillegg forsøker jeg å få snuppeline frisk nok til å delta. Hun har ikke feber akkurat nå, men det er helt klart et eller annet på gang. Matlysten er borte, en sjeldenhet i seg selv, og snotten renner ustanselig. Godt værgudene er med oss, så jeg slipper å drasse med meg så alt for mye. Har mer enn nok med å få opp engasjementet til ei som ikke er helt i slaget.

Hun var ikke særlig sprek i går heller, men jeg hadde for lengst skaffet oss kinobilletter til “Karsten og Petra på safari”. Hun var ikke sein å be når jeg spurte om hun først ville dra å kjøpe det nyeste Disney Infinity spillet som hun har ønska seg i en evighet. Hun har ikke rørt lommepengene sine (50,- i uka) på over tre måneder, og var hoppende glad over å endelig ha nok. Vel, når vi hadde funnet fram riktig eske med det hun trengte, var det litt dyrer enn planlagt. Så nå har vi funnet frem kalenderen og satt kryss i den om fem uker. Det er nemlig ei som må gå noen uker nå uten lommepenger, som har krita hos mora si…

Jeg trodde kanskje “Karsten og Petra” var noe i barnsligste laget for Mille nå, men der tok jeg feil. Den var akkurat så søt og fin som de forrige filmene. I tillegg er den spilt inn i Afrika med en skokk levende dyr, så dette falt virkelig i smak hos snuppa vår.

Litt flaut å ha med eget popkorn, men når Mille ikke er i form, brukes alle knep. Maaruds sitt er nemlig det aller beste…


Den aller største kinosalen, men hvor finner du oss? Joda, alltid på første rad. Da er det ingenting foran som irriterer og ødelegger konsentrasjonen.



Nei, nå må vi få hjulene i gang her. Kan ikke ligge på latsiden i dag, det er bare å gi gass.

Ønsker dere alle en finfin dag!

Klem Nina

1 kommentar
    1. Herlig! Ser ut som dere har kost dere mye 🙂
      Stikk innom bloggen min, jeg har lagt ut et innlegg av bilder jeg har tatt i dag. Håper du liker dem! 🙂 Kos deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg