På billettjakt med ledsagerbeviset!

God tirsdag, kjære dere!

Allerede nå teller snuppeline ned til bursdagen sin som er den 24. november og rett etter det er det jo første advent og julekalenderåpning. Dette feirer vi stort, og jeg har alltid skrudd opp forventningene til alle tre trolla mine. Pelle og Dennis får fortsatt kalender, ja til og med Dennis selv om han har flyttet hjemmefra. Det er ingen hemmelighet at han på 18 og 24 år får kalendere laget av pappaen sin. Dennis får 24 forskjellige ølsorter og Pelle får i år sin aller første “voksenkalender” med cider. 

Jeg elsker den tiden vi snart går inn i og har for lengst begynt å planlegge ting og tang. Haugen av pakker har så smått begynt å vokse. Målet har vært å bruke bittelitt penger de siste fire månedene før jul, være flink til å fordele kostandene, så vi har til salt i maten på nyåret også.

Desember er måneden for snuppeline og meg å gå masse på teater. Vi har vært på billettjakt og fått tak i masse kjekt på Sola kulturhus, Stavanger Konserthus og Rogaland Teater. Med ledsagerbeviset sparte vi hele 875,- kroner (jeg er gratis). Jeg får altså ikke sagt dette nok. Har dere barn med spesielle behov, så vennligst skaff dere dette kortet snarest, les her. Etter at vi fikk det for flere år siden, har Mille gått på alt av konserter, musikaler og teaterforestillinger i mils omkrets. Hun elsker ritualene vi har skapt rundt dette. Hun pynter seg, kjøper program og drømmer seg bort. Et avbrekk fra hverdagen hun setter stor pris på.

Nå har jeg altså fått tak i mange billetter til masse kjekt. De er pakket godt inn, og skal snart henges opp på tauet Bjørn Erik har hektet opp i taket som kalender. Gleder meg til å se ansiktet hennes når hun pakker de opp på samme dag forstillingen skal være. Hun sa faktisk for et par dager siden at hun synes det er lenge siden vi har vært på teater. Blir kjekt det her! 



Nei, nå må jeg løpe på jobb dere. Gleder meg, for nå begynner det å løsne litt. Jeg begynner faktisk så smått å skjønne det jeg holder på med og klarer å jobbe mye mer selvstendig.

Ønsker dere alle en fin dag!

 

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg