Nå ser ting mye lysere ut!

-innholder reklame/sponset produkt-

God morgen fine dere!

Det har vært mye forandringer i den lille familien vår i det siste på godt og vondt. Det har ført til at vi har måttet lagt om kursen litt, tenkt nytt, men det går jo på et vis det også. Ei venninne sa nylig:”Når en dør lukkes, så åpnes en annen” og det pleier jo å stemme. Det er en utrolig lykke å ha slike folk rundt seg, som backer en opp og minner en på at det alltid finnes håp.

Et stort lyspunkt for meg her om dagen, var å få besøke Synsam Sandnes, i Storgata. Jeg aner ikke når jeg oppdaget det, men jeg ser altså så til de grader dårlig. Synes ikke det er lenge siden jeg avsluttet hver bidige kveld med å lese på sengekanten, men plutselig en dag fikk jeg det ikke til lenger. Har aldri hatt problemer med synet før, og ville ikke innrømme at noe var galt. For aller første gang dro jeg ikke med meg et lass av bøker på ferie i sommer. Nitrist, for det har alltid vært et av høydepunktene. Rusle rundt i bokhandleren på forhånd, og “snope” meg seg den ene spennende krimmen etter den andre.

Skjønte jo fort at dette ikke kunne fortsette etter å ha begynt å jobbe igjen. Billigbrillene mine med styrke +1,5 gjorde meg svimmel. Jeg så sånn nogenlunde bra når jeg leste notatene rett foran meg, men når jeg skulle se på skjermen, måtte jeg lene meg forover. Slettes ikke greit å satse på å gamble med helsa på den måten der. For etter en heavy skulder- og nakkeroperasjon, bør sittestilling og holdning på arbeidsplassen være noe av det viktigste.

Dere kan tro jeg var spent på resultatet etter at dyktige Bente hadde gått grundig til verks. Litt skummelt å vite at man ved å undersøke bildet av øyet faktisk kan oppdage alvorlige sykdommer. Jeg trengte selvfølgelig ikke å være bekymret. Hadde hverken høyt blodtrykk, diabetes eller annet skrømt. Jeg trengte derimot helt klart briller. Styrken jeg selv hadde plukket ut, var alt for svak. Ikke rart jeg har slitt med hodepine og har vært mer sliten enn nødvending etter en lang dag på jobb. Jeg skulle jo ha sjekket dette for lenge siden.

Jeg var utrolig takknemlig for hjelpen Maiken ga meg når det kom til det å velge ut en brille. Med så mange ulike modeller i alle fasonger, fant hun raskt frem de som kunne være noe for meg, passet meg best. Det var litt vanskelig å velge, når utvalget var så stort, men med god hjelp kom vi i mål til slutt. Jeg gleder meg så til å få tatt de i bruk. Gleder meg til å kunne sitte normalt foran PCén uten å måtte lene meg frem og tilbake, forstå og ikke gjette hva som står skrevet på mobilen og ikke minst lese på sengekanten igjen. Det skal også bli godt å få brillene tilpasset perfekt til meg. Får gnagsår bak ørene av de jeg bruker i dag. De er alt for stramme, en lettelse hver gang jeg kan ta de av.

Gleder meg som en liten unge til mandag. Da skal jeg tilbake til Synsam Sandnes, i Storgata og hente noen skikkelig lekre briller. I år kom jula tidlig til na´mor…













Nå sitter jeg og venter på frokost. Venninnen min Vibecke er tidlig på farta i dag, og har lovet meg noe godt fra Vaaland Dampbakeri. Så blir det å pakke en liten koffert, for jeg skal ut på tur med jobben.

Dere får ha en riktig fin dag dere!

Klem Nina

#synsam #hverdag #mammablogger

1 kommentar
    1. Hei!
      Jeg hadde samme problem som deg. Plutselig ble det vanskelig å lese bøker på ferieturen for 2 år siden. Jeg oppsøkte optiker og fikk noen etterlengtede briller. En ny verden 🙂
      Lesegleden er tilbake!
      Ønsker å tipse deg om Kindle, om du ikke allerede har. Det er et lesebrett, hvor man leser e-bøker. Helt supert for meg, som kan reise på ferie med flere kilo mindre i bagasjen, da jeg har alle bøkene mine i en liten håndveske. Jeg kan lese i bilen, på bussen og over alt. Har jeg glemt brillene, er det ingen krise. Størrelsen på skrifta velger du selv 🙂 På stranda er den ypperlig, da sola/lyset ikke gir gjenskinn på skjermen.
      Ha en fortsatt super dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg