Pels er UT!

God morgen!

Når Silje, ledersekretæren i NOAH, tok kontakt med meg på mandag fordi hun var på utkikk etter bloggere med standpunkt mot bruk av pels, var jeg ikke sein med å svare at dette faktisk er noe jeg brenner for. Mille og jeg gikk i fakkeltog i fjor, og stiller selvfølgelig opp i år også. 

Det er helt uforståelig for meg at Norge som foregangsland på det meste innen utvikling, fortsatt tviholder på denne eldgamle grusomme næringen. Vi står snart ene og alene igjen, men nyere forskning viser at det finnes håp. 7 av 10 nordmenn vil avvikle pelsdyroppdrett, for jo mer innsikt vi får jo mer avstand tar vi. Bare her i lille Norge må hele 900.000 pelsdyr årlig bøte med livet. Det er helt ubegripelig for meg at disse stakkars rovdyra må lide seg gjennom et så til de grader uverdig liv. Dette er dyremishandlig på sitt verste, og jeg Nina Margrete Thorsen taler med høy røst: PELS ER UT, STOPP ALL PELSOPPDRETT NÅ!

Fikk forresten disse i posten i går fra NOAHshop. Elsker å gi julegaver med mening som sprer gode og viktige budskap.



Jeg håper mange møter opp i Byparken i Stavanger på lørdag kl. 17:30. Sjekk gjerne her for mer info.

Det er mange sterke røster med i kampen. Pelsindustrien dømmes nedenom og hjem og det er godt å se at folk innen motebransjen og en rekke kjendiser stiller opp.

Hva vil vi ha? TOMME BUR!

Når vil vi ha det? NÅ!

Klem fra engasjert Nina

 

#noah #dyrebeskyttelsen

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg