Hvem er Secret Santa?

Happy Monday ❤

Nå sitter jeg og koser meg med helgens bilder, samtidig som jeg ser en episode av Okkupert. Må si meg enig med mellomstemann Pelle, serien begynner virkelig å ta seg opp. Det begynner å bli ganske så “nasty”, skikkelig spennende.

Innimellom vasking av tøy, sengetøy (det ble en del laken etter helgens overnatting), spikres ukas avtaler og så diller jeg litt i forkant av selskapet jeg skal ha i morgen. For det er i morgen go´jenta vår Mille fyller 10 år, og det må vi selvfølgelig feire stort. Jeg skal på jobb først og Bjørn Erik er fortsatt bortreist, så alt må være på stell i kveld før jeg legger meg.

Etter en nogså travel fredag og lørdag, var det terapautisk lykke å avslutte helgen i stallen i går. Mille og jeg dro dit i tre-tiden, og vi hentet Vilja ute på beitet i noe som må ha vært noe av det vakreste skue jeg har opplevd på lenge. Himmelen hadde ikledd seg alle nyansene i rosa og lilla, og jeg stod der med en flokk jenter rundt meg og bare måpte. Det var kuldegrader, helt vindstille, og stemningen var til å ta og føle på. Til og med hestene virket fortrylla i alt det vakre. De stod også og fulgte med sola som raskt var på vei ned i fargehavet, so beautiful.

Ei i stallen kom forresten med en brilliant idé her om dagen. Gjennom hele advent skal de som vil være med på å leke “Secret Santa”. Vi har trukket lapp, valgt en person, som vi skal gjøre gode gjerninger for. Utrolig koselig, synes jeg. En vil jo hele tiden gå rundt å lure på hvem som er din hemmelige “snillist”. I går var stemningen i stallen altså så god, alle gikk rundt og hjalp hverandre, at jeg mistenkte den ene etter den andre i å ha tyvstarta på oppdraget sitt. Vi fikk hjelp til å møkke, til å hente høy, Vilja fikk “diamanter” i luggen og i tillegg ble Mille undervist på banen og hadde med seg turfølge når hun skrittet ned etterpå. Bare fryd og gammen med andre ord. Tror neppe alle går rundt og er vår “Secret Santa”, men jeg blir bare mer og mer overbevist om at vi har valgt riktig stall ❤










Nå skal jeg jeg krangle litt med Pippi-luska. Hun har ikke blitt gredd på flere uker, og har rastafletter “all over”. Må nok frem med saksa tenker jeg, før spetakkelt begynner. Hun kan ikke fordra å bli kamma, skriker til ved hver minste lille “røsk”. 

Håper dere alle får en god start på uken!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg