Førjulsaktivitetene er i gang, og vi øver på å være grei…

God morgen, dere ❤

Ja, da var familien Thorsen godt i gang med årets nedtelling til den store dagen. Vi har masse kjekt i vente. Jeg gleder meg nok mest til at Bjørn Erik, mamma og eldstemann Dennis kommer hjem, men jeg må nok ha litt tålmodighet der. Det er fortsatt mange dager igjen til vi alle møtes.

Tror jeg har nevnt det utallige ganger, men gjør det gjerne igjen. Alle med nedsatt funksjonsevne, sykdommer eller andre lidelser kan søke om å få Ledsagerbevis. Vi fikk det til Mille for drøyt tre år siden, og har gått på alt mellom himmel og jord av kjekke forestillinger. Nå i jula skjer det ekstra mye både i Stavanger og alle nabobyene, så julekalenderen inneholder en del spennende overraskelser fremover..

I første pakke lå det billetter til Melodi Grand Prix Jr. sin julekonsert. Ikke bare hadde vi skaffet billett til henne, men også til venninnen hennes Kaja. Mille trenger nemlig sårt trening i å dele gleder med andre. Hun har lett for å ville være ene og alene i sentrum, og kan til tider opptre noe ufint når det er flere om oppmerksomheten. Nå som Kaja og hun ser mer og mer til hverandre, synes jeg det er viktig at hun klarer å nyte slike høydepunkter i sammen med henne. 

Jeg så hun ble litt stressa i begynnelsen av å måtte dele både på meg og opplevelsen, men når hun fikk på seg finkjolen og var klar, kom smilet. Kaja er så til de grader klar over hva vi jobber med her i huset, og hun begynner å bli vant til alle diskusjonene som blir tatt der og da når ting eksploderer. Fine Kaja, hun er nok noe av det beste som har skjedd jentungen vår ❤

Begge syntes det var litt dumt at de “gamle” traverne Marcus og Martinius ikke lenger er med, men etterhvert som de nye stjernene fra i år dukket opp, ramla de rett inn i sin egen “karaoke” verden. Sang i for full hals…og da dere, grein na´mor…igjen. Jeg klarer altså ikke å styre meg, når det spilles opp til julesanger og småjentene rundt meg setter i gang. De lever seg så inn i det, er så flinke og da flommer det over.

Det blir ikke siste gang Kaja blir med oss på show. Tror faktisk jentene har noe annet kjekt på gang ganske snart, og jeg gleder meg til å se ansiktene deres når de får vite det. 

Min sin…

Pippi-luska har selvfølgelig også kalender…

Give it to me!







Torsdag og snart helg dere! Jeg har to pjuske unger her, men regner med at de kommer seg begge to med frøhorn og sjokomelk til frokost. Vel, kanskje ikke sjokolademelk, det har jeg nemlig bomma skikkelig på før når de ikke har følt seg helt bra. Vel og merke på speedbåten fra Danmark til Kristiansand. Ikke det smarteste jeg har gjort 🙂

Klem Nina

 

Følg meg gjerne på Facebook, Instagram eller SnapChat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg