Can you trust an image these days?

Reklame | Avea Klinikken

God morgen!

Det er på denne tiden av året jeg trapper opp besøkene mine på Avea Klinikken. Først og fremst  fordi jeg har lagt bak meg sommermånedene, og sårt trenger å få “reparert” eventuelle solskader, men også fordi huden min tåler mer når vi har ferre soltimer i døgnet. Man bør nemlig holde seg unna sola etter en behandling.

Selv om jeg til daglig bruker både solkrem og solpudder med høy faktor, og er en flittig bruker av produktene ZO Skin Health fra Dr. Obagi, hender det at huden min “krasjer” og kommer ut av balanse. Det gjorde den på seinsommeren i år. Hudlidelsen min Rosacea, slo ut i full blomst, så ille at jeg faktisk gikk med bandasje på haka, livredd for at sola skulle gjøre vondt verre. Da var det søren meg ikke lett å være bloggeren “Nina Sprell Levende”. Følte meg ikke særlig pigg og “sprellete”. Klarte ikke å være helt ærlig med dere lesere heller, klarte nemlig ikke å dele bilder som viste hvor ille det var. Det var noen tøffe uker…

Avea har nok ikke valgt å satse på den “enkleste” bloggeren i byen. De kunne nok plukket ut en med litt mindre hudproblemer og ikke minst ei som var litt yngre, ei uten alle aldringstegnene. Men hva er vitsen med å fronte å hjelpe ei som allerede er perfekt? Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hastet inn til Avea for akutt hjelp. De har nok klødd seg i hodet mer enn en gang, for å finne best mulig løsning for meg.

Nå er huden min “friskere” enn det den har vært på lenge. Jeg er tilbake for fullt på Dr. Obagi sine produkter, og det er helt herlig å kjenne at huden spiller på lag igjen. I tillegg går jeg på medisiner. Jeg bruker antibiotika Tetralysal, som er for betent hud. Jeg har også blitt henvist til hudspesialist på sykehuset om et par uker. For nå er det alla mann på dekk. Avea Klinikken, fastlegen min og en hudspesialist skal i sammen hjelpe meg videre så jeg kanskje slipper å oppleve det jeg gjorde sist. Det føles utrolig godt å ta tak i dette, godt å ha så mange med seg på laget.

I mellomtiden gjør jeg alt jeg kan for å få opp blodsirkulasjonen i huden og jobber konstant med å beholde “friskheten” den har for øyeblikket. Har akkurat vært gjennom en “ZO Simulation peel”. Den bidrar til å dempe de mørke flekkene og reduserer linjer og rynker, og hvem liker vel ikke det? Denne peelblandingen består av fire ulike fruktsyrer, som bidrar til å gjenoppbygge huden, samtidig som den fjerner døde hudceller. Jeg glødet etterpå, så skikkelig fresh ut. Passer perfekt nå som årets julebord står for tur. I like it a lot!








Jeg har planlagt å lage et innlegg seinere om hvordan huden min var i sommer og hvordan jeg løste bildebruken her på bloggen. Kan jo nevne at jeg gjemte meg under store hatter og parasoller. Helt latterlig, men akkurat der og da, var det vanskelig å blottlegge seg. Nå derimot nyter jeg den nyoppretta balansen, og er skikkelig gira og spent for hva som skal skje videre.

Nå må jeg løpe dere, jobben kaller. I ettermiddag kommer min kjære hjem, og jeg gleder meg altså så til å snuse inn lukten i halsgropen hans når han gir meg en klem. Han lukter alltid så godt ❤

Håper dere alle får en superduper dag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg