Alt er vekk…

God kveld i stugo ❤

Endelig helg og som vanlig er den like kjærkommen. Vi har absolutt ingenting på agendaen, for Mille vil gjerne ha en venninne på overnatting i morgen. Kaja kommer ikke før seint på kveden, så det kan hende gjengen må ut å lufte seg en liten tur. Det skal visst komme snø, og jeg håper virkelig værmelderne har rett. For jeg elsker snø, alt blir så mye lysere og vakrere da.

Vi har endelig kvittet oss med jula, eller endelig og endelig fru blom. Jeg synes egentlig det var riktig så koselig å ha den framme denne gangen, og merker godt at stua og spisestua er mye mørkere nå. Tror nesten vi er nødt til å gå til anskaffelse av en stålampe å ha i hjørnet hos Pippi. For jeg kan ikke leve sånn i mørket.

Ellers har jeg sitti og dratt meg i håret siden klokka fem. Jeg fikk nemlig overraskende en ny Mac til jul, MacBook Pro, og hadde lovet meg selv å forsøke å gå over til den i dag. De fleste hadde nok jublet over å få en ny duppeditt å leke med, men den dama her er skepiskt til all ny elektronikk. Særlig når jeg er nødt til å tenke annerledes. For denne gangen må jeg ikke gå i samme fella å fylle den opp med nesten 70.000 bilder. Jeg er nødt til å jobbe mot en ekstern harddisk, og det gir meg hodebry til tusen. Ikke bare bare det altså, for jeg elsker å laste opp alle bildene mine i Picasa, for så å redigere de i PicMonkey. I Picasa har jeg ansiktgjennkjennelse på alle bildene, noe jeg veldig ofte har bruk for. Nå må jeg legge hodet i bløtt, å finne ut hvordan jeg best mulig klarer å holde styr på alt. Jeg har allerede forsøkt meg en gang på den nye Macén, men det ble total krasj og munnhuggeri uten like. Denne gangen var de rundt meg noe mer mottagelige for alle “musta” mine, og når vi i tillegg fikk hjelp av en tidligere IT-gurukollega av meg, løsnet det, vel i alle fall noe.

Skal forsøke på nytt i morgen å ta den i bruk, for jeg må jo snart gi den en sjangs. For det er ikke til å stikke under en stol at den gamle begynte å bli noe treg. Så treg at de fleste rundt meg stadig har fått høre det. Det kan neimen ikke være enkelt alltid å være han mannen min. Han er verdens snilleste som gir avkall på så mye selv, for å glede flokken sin. Ble selvfølgelig kjempeglad for den nye presangen, det var alt for mye, så nå er det på tide å vise at jeg setter pris på den. I will, I promise ❤










Da tar jeg kvelden dere! Tror jeg skal finne frem det gamle Backgammon spillet vårt, og begynne på en årsturnering med han far.

Ønsker alle dere fine folka der ute en riktig god helg! 

Klemmer sendes i fleng, Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

7 kommentarer
    1. Tusen takk for julekortet! 😀Det kom for noen dager siden😊Her har vi 2-3 kuldegrader og vind. Er meldt mere snø i morgen. Mandag settes kursen for varmere strøk😊 Ønsker dere ei fin helg og at pc’n er sammarbeidsvillig😉🌹

    2. Hei Ninta. Jeg har fulgt bloggen din siden 2013. Jeg er blitt veldig glad i bloggen din.
      For en flott familie, blogg osv du har. Du har mye å være stolt over.
      Jeg følger også Kristin sin blogg. Den har jeg også fulgt over flere år.
      Du skal vite at jeg er blitt glad i familien din. Du skriver så ærlig, godt, humørfyllt osv.
      Å du har ei utrolig nydelig jente. Masse gode klemmer fra Eva Veronika
      PS jeg har endelig startet bloggen her på nytt, etter at jeg har lagt den ned.
      Heldigvis var bloggnavnet ledig og jeg tok det tilbake 😀
      Håper du vil følge meg også. Ønsker deg og familien en kjempefin lørdag.
      Kos dere masse. Klem til dattra di og mannen din også.

    3. Tone: Heihei. Den er kjøpt av min kjære mann her i Stavanger. Mener butikken heter Thorkildsen. Ligger i samme gate som Body Shop og der du kan kjøpe kaffe i løsvekt. Husker også den dukket opp flere steder på nett når du søkte på ordet “fjærlampe”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg