Den kom og den gikk…

God ettermiddag, dere ❤

Vinterens aller første snø kom natt til søndag, og dere kan tro trioen Bjørn Erik, Pippi og jeg raskt fikk på oss votter og luer og sneik oss ut på tur mens resten av huset sov. For når vinteren først byr på snø, ja da er vi ikke seine om å juble og komme oss ut dørene her.

Jeg husker fortsatt mine aller første vintre, midt i Oslo-by, mer presist på Torhsov. Brøytekantene var til tider så enrome, at det var umulig å måke ut bilen. Jeg elsket det, elsket å være byassunge og bade i den vakre hvite idyllen. Nå tror jeg det er år og dag siden sist vi opplevde at snøen har ligget mer enn et par dager, og denne gangen ble det også et kort besøk.

Vi fikk i alle fall oppleve en bitteliten gjennsynsglede. De voksne lot faktisk ungene få lov å gå ut etter leggetid, just in case, så de skulle være sikre på at årets julegave i form av akebrett eller ski i alle fall ble brukt en gang. 

På turen møtte vi noen eldre unggutter på en 16-17 år som var i ferd med å lage den megasnømannen av snø fra alle gressplenene til alle naboene. Av størrelsen på herlighet, skulle en kanskje trodd det var nada snø igjen til de mindre ungene dagen etter, men neida, det var fortsatt litt å boltre seg i.

Kram tung snø, som knirket høylydt under skosålene, hva mer kan man ønske seg? Pippi spant spinnvill rundt og rundt i ring og fikk flere og flere snødotter i pelsen, som måtte tines av på baderomsgulvet etterpå. Bjørn Erik derimot tok en “Dum og dummere” med meg. Begynte først lett å kaste litt snø på meg for moro skyld, for så å pælme på med med de hardingene etterfulgt av dynking…






Snøen kom den ene dagen og gikk den neste, så det ble ingen mer leking denne gangen. Nå derimot har jeg kjøpt filmen “Doktor Proktors tidsbadekar”, så da vet dere hva familien Thorsen skal gjøre de neste timene. Let´s “snurre” film!

Fortsatt god kveld, fininger, klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Her i Oslo er snøen her enda, snødd konstant i 1 uke. Men nå har det endelig sluttet å snø 🙂 Kunne godt fått all snøen som har kommet her, for nå vil jeg ha sommer og sol!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg