Oi, forandring i planene!

Herlighet for en strålende søndag!

Akkurat nå sitter jeg og tar innover meg at den planlagte turen til Krakow ikke ble noe av allikevel. Som tidligere nevnt, er vi et knippe kvinns som har spart penger i snart to år og i går skulle vi endelig spikre turen. Det var søren meg letter sagt enn gjort! Det var altså ikke en eneste flyavgang fra Sola direkte til Krakow å oppfinne, så sant vi ikke var villig til å ofre omtrent hele budsjette vårt, eller være på reisefot i atten timer. Det kom ikke på tale, så da var vi nødt til å sette oss ned å tenke helt nytt.

Vi har klart å spare ganske mye penger, og denne gangen ville vi til Polen. Nesten ingen har vært der før og det lokker at det skrives side opp og side ned om hvor mye man får for pengene der. Jeg ble derfor først litt skuffa over at vi var nødt til å gi slipp på Krakow. Det var umulig å finne en løsning alle kunne leve med, men gudskjelov kom et lyst hode på at vi fortsatt kunne resie til Polen, men skifte kurs og heller sette nesa vår mot Warsawa.

Wow! For en glimrende idé! Vi sleit fortsatt med å finne rimlige flybilletter, men når vi gikk for en pakkeløsning med både fly og hotell, så alt mye lysere ut. Dere kan tro jeg gleder meg til å skulle boltre meg i all luksusen på IntelContinental Warsawa. Jeg har en visjon om at jeg skal ikle meg morgenkåpa mi, finne veien opp til bassenget  i 44 etasje og nyte selskapet mitt og utsikten med et glass prosecco eller to i hånden. Hørtes ikke det helt knallt ut?!

Har noen av dere hatt den gleden av å ha feriert i Warsawa? I så tilfelle tas råd og tips imot med stor takk. Vi er en ganske så fargerik gjeng, er så til de grader opptatt av å finne på sprell, så hyl ut hvis dere vet noe. Vi har allerede bestemt oss for å ta den obligatoriske Segway guideturen, som vi alle hadde stor glede av når vi var i København, men alt av annen moro er av stor interesse. 

Vi resier ikke før den 19 mai, for vi har bestilt mye varmere vær enn det vi har i dag, men jeg kjenner allerede nå at dette kommer til å bli et kjærkommet avbrekk fra den nogså travle hverdagen. Dette blir “gudd”!


Håper alle nyter den deilige søndagen. Slikt strålende vintervær må vi ta godt vare på ♡

Klem Nina 

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Var selv der i høst, samme hotell. Beregn goood tid på frokost, dette må ha vært en av de beste og mest varierte hotellfrokostene jeg har sett! Kan også anbefale en restaurant like i nærheten som heter Aioli, der har de noe for alle og enhver både til frokost, lunsj og middag (var der selv to ganger på en helg og absolutt alt vi bestilte var himmelsk). Det er også to store kjøpesenter rett over gata med alle mulige slags butikker. Polen er veldig billig, men det kan lønne seg å styre unna mat og drikke akkurat i gamlebyen om man reiser på budsjett, der er det fort veldig dyrt 🙂

    2. Warsawa er en fin by! Vi spiste helt fantastisk (og billig) mat på en asiatisk restaurant som heter Papaya. Og en tur til parken, evnt lunsj også, ved Belvedere-huset er å anbefale.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg